Strony

18 sierpnia 2012

Jaye Wells - Mag w czerni


Sabina Kane nie jest w najlepszych stosunkach z rodziną. Babka, przywódczyni rasy wampirów, pragnie jej śmierci. Kiedy przybywa do Nowego Jorku, by poznać krewnych ze strony ojca (maga), spotyka ją rozczarowanie – wszyscy ją uważają za wybrankę, która zjednoczy mroczne rasy. Tymczasem na jej drodze stają demony, wilkołaki i dawny partner…

Jest to druga część przygód o Sabinie Kane napisanej przez Jaye Wells. Po przeczytaniu pierwszego tomu serii miałam duże oczekiwania co do „Maga w czerni”.. i nie zawiodłam się. Lekki i humorystyczny styl pisania autorki powoduje, że książkę łatwo się czyta. Akcja książki płynie wartko. Pełne humoru dialogi potrafią rozśmieszyć czytelnika, sceny walk są barwne i realistyczne. Trochę zniesmaczyła mnie scena seksu, nie przepadam za czymś takim, odrzuca mnie to od książki. Ten fragment zrekompensowało mi to, iż końcówka książki była niezwykle emocjonująca. Zakończenie powieści pozostawia po sobie niedosyt i ciekawość, czy głównej bohaterce uda się ocalić swoją siostrę. Więc na pewno sięgnę po kolejną część „Zielonookiego Demona”.

Sabina wyjeżdża razem z Adamem do Nowego Jorku, aby poznać swoją siostrę bliźniaczkę Maisie oraz rozpocząć naukę magii. Już pierwszego dnia w mieście pakuje się w kłopoty i przez to musi się zmierzyć się z przywódcą stada wilkołaków. Panna Kane spotyka swojego dawnego wspólnika i kochanka – Slade’a. Giguhl spotyka na swojej drodze pięknego sukuba i…  zakochuje się. Przyjeżdżając do Wielkiego Jabłka Sabina chce osiągnąć swój cel – pragnie zemścić się na swojej babce za wszystkie te kłamstwa, którymi ją karmiła od urodzenia.  Lecz nie wszystko idzie tak prosto – ktoś czyha na jej życie. Kto pragnie jej śmierci? 

Giguhl jest jedną z najbarwniejszych postaci w tej serii. Swoimi tekstami naprawdę rozśmiesza. Sabina wydaje się być silną, nieugiętą zabójczynią, ale to tylko poza. Tak naprawdę jest zwykłą dziewczyną, która potrzebuje oparcia, kogoś bliskiego. W tej części trochę brakowało mi Adama. Pojawił się on na początku i końcu książki, ale w trzeciej ma towarzyszyć Sabinie w misji ratunkowej siostry.

Polecam ją fanom Urban Fantasy.

Moja ocena: 5/6

Tytuł: Mag w czerni (org. Sabina Kane #2: The Mage in Black)
Autor: Jaye Wells
Premiera: 1.03.2011 r.
Ilość stron: 352
Wydawnictwo: Dom Wydawniczy Rebis
Cena: 33,90 zł




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway