Strony

02 stycznia 2013

Beth Fantaskey - Przyrzeczeni



 Wampiry potrafią nieźle namieszać w życiu nastolatki…

Świat Jessiki staje na głowie, gdy w szkole pojawia się osobliwy uczeń z wymiany międzynarodowej, Lucjusz Vladescu. Jest arogancki, natrętny i, no cóż, nieziemsko przystojny. Na domiar złego twierdzi, że Jessica to rumuńska wampirza księżniczka i że na mocy paktu między ich rodami są zaręczeni! Dziewczyna nie chce wierzyć w te rewelacje, jednak kiedy zaczyna wertować Przewodnik dla nastoletnich wampirów po miłości, zdrowiu i emocjach, nachodzą ją wątpliwości…

Czy przeciętna nastolatka to dobry materiał na czarującą wampirzą księżniczkę?
"Zrobiłam więc to, co zrobiłaby każda inna rozsądna nastolatka w mojej sytuacji. Zamachnęłam się widłami, rzuciłam je na ślepo w stronę napastnika i uciekłam co sił w nogach, ignorując jego skowyt bólu."
Już od dawna chciałam sięgnąć po tą pozycję i nareszcie mi się udało. Przeczytałam wiele pozytywnych opinii na temat tej książki i nie zawiodłam się. Chociaż naczytałam się już dosyć powieści o wampirach, bardzo spodobała mi się wizja pani Beth.

Jessica to siedemnastoletnia dziewczyna która wiedzie spokojne życie. Ma przyjaciół z którymi uwielbia się spotykać. Pomaga przybranym rodzicom w obowiązkach domowych. Jednak spokój ten zakłóca Lucjusz – chłopak z Rumunii. Lucjusz to arogancki chłystek, że się tak wyrażę. Odnosił się z pogardą do niektórych ludzi uważając, że są niższego stanu. Co to, średniowiecze?  

Denerwowało mnie zachowanie Jessiki. Na początku jest oburzona i nie może przyjąć do świadomości tego, że jest księżniczką przyrzeczoną jednemu z przyszłych władców największego rodu wampirów na świecie. Potem nie pasuje jej, że pakt został zerwany, czego tak bardzo pragnęła, gdy zaczęła się cała ta zwariowana historia. Oczywiście w historii pojawiła się wredna cheeliderka. Kolejny stereotyp. Przecież nie wszystkie dziewczyny z takiego teamu muszą być okropne. 

Autorka skonfrontowała dwie kultury: rumuńską i amerykańską. Miałam wrażenie, że Rumunia była ukazana w stereotypowy sposób. Niesamowicie spodobała mi się końcówka. Ukazanie tej bardziej mrocznej strony Luciana. Pisana z poczuciem humoru. Nie ma w niej żadnych nagłych zwrotów akcji, ale i tak byłam bardzo ciekawa co jest na następnej stronie. Czasami naprawdę śmieszyła. Sporo w niej stereotypów. Szkoda, że kolejne części nie zostaną wydane w Polsce. 

 
Kilka zagranicznych okładek: 

 Francja

 Włochy                                                     Niemcy


Tytuł: Przyrzeczeni (org. Jessica #1: Jessica’s Guide to Dating on the Dark Side)
Autor: Beth Fantaskey
Premiera: 9.03.2011r.
Ilość stron: 408
Wydawca: Wydawnictwo Nasza Księgarnia
Cena: 34,90 zł

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway