Strony

02 czerwca 2013

Liz Braswell - Dziewięć żyć Chloe King #1: Upadła

W dniu swoich szesnastych urodzin Chloe orientuje się, że ma bardzo szczególne zdolności. Zrobi wszystko, by poznać prawdę. Musi się spieszyć, ponieważ jej prześladowca cały czas czai się w cieniu, żeby ją znów zabić. Bo Chloe ma dziewięć żyć, ale czy to wystarczy…?

Czy zrezygnowałabym z pazurów, gdyby to oznaczało, że skończą się te szalone ataki na mnie, moje życie znowu będzie normalne, a Mus-mus wróci?

Chloe King do swoich szesnastych urodzin wiedzie normalne życie: spotyka się z przyjaciółmi, chodzi do szkoły, kłóci się ze swoją adopcyjną matką... Wszystko ulega zmianie właśnie w tym dniu. Ktoś zaczyna prześladować młodziutką Chloe i próbuje ją zabić. Przez całą książkę obserwujemy jak nastolatka się zmienia fizycznie i psychicznie. Staje się coraz bardziej odważna, przestaje się przejmować opiniami innych ludzi na swój temat. Ciało dziewczyny podlega niezwykłym zmianom: wyrastają jej pazury, staje się niesamowicie silna i szybka. Dziewczyna przeżyje coś, z czego nikt inny nie potrafiłby ujść z życiem.

O serii "Dziewięć żyć Chloe King" dowiedziałam się zupełnie przypadkiem. Zaciekawił mnie opis oraz zwiastuny i recenzje. "Upadła" to dobry wstęp do trylogii. Szczególnie końcówka pozostawiła niedosyt. Autorka miała świetny pomysł, aby połączyć mitologię egipską z współczesnym światem. Dzięki temu to powiew świeżości na rynku. Pani Braswell ukazuje również normalne życie i jego aspekty każdego nastolatka. Wykreowani bohaterowie są bardzo barwni i nie do końca wiemy kto jest tym dobrym a kto złym. Chociaż nie przepadam za narracją trzecioosobową to tutaj jej prawie nie zauważyłam, gdyż autorka dosyć sporo poświęciła na przemyślenia Chloe. W tej książce nie znajdziemy zbyt wiele akcji, bo to tylko wprowadzenie do serii.

Na podstawie całej serii powstał serial pod tym samym tytułem, ale niestety, jego emisja została przerwana po zaledwie dziesięciu odcinkach. Czytając książkę miałam cały czas przed oczami aktorów odgrywających role w serialu. Pomiędzy książką a jej ekranizacją możemy znaleźć ogromne różnice, ale to wyszło nawet na dobre. Czy "Upadła" jest warta przeczytania? Myślę, że tak.



Kto nie ryzykuje, ten przegrywa dwa razy.” 
Moja ocena: 4+/6



Tytuł: Upadła (org. The Fallen)

Seria: Dziewięć żyć Chloe King #1 (org. The Nine Lives of Chloe King #1)

Autor: Liz Braswell

Premiera: 20.03.2013r.

Ilość stron: 288

Wydawca: Wydawnictwo Filia

Cena: 34,90 zł

3 komentarze:

  1. Jeszcze nie miałam okazji przeczytać, ale z pewnością sięgnę bo zapowiada się cudownie! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowna to ta książka nie jest,dużo jej brakuje do dobrej powieści fantastycznej,ale warto przeczytać by samemu się upewnić


    http://czytamtocodobre.blox.pl/2013/07/Dziewie-y-Chloe-King-Liz-Braswell.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale na szczęście to wstęp do trylogii, miejmy nadzieję, że w drugiej części będzie się coś więcej działo

      Usuń

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway