Strony

18 października 2013

Robison Wells - Wariant

W Akademii Maxfield musisz wybrać: Porządek albo Spustoszenie albo Wariant. Benson musi przyłączyć się do jednej z tych grup, żeby przetrwać. Ale wie, że powinien uciec i że może tylko sobie.

Akademia Maxfield chciała, żebyśmy się bali. Nie chcieli, żebyśmy wiedzieli, po co tu jesteśmy.”

Każdy z nas chodzi lub chodził do szkoły. Nauczyciele, lekcje po kilka godzin dziennie, prace domowe – to normalna rutyna. Ale gdybyśmy trafili do takiej szkoły jak Akademia Maxfield?

Benson Fisher nie ma łatwego życia. Od piątego roku tułał się po rodzinach zastępczych i w żadnej z nich nie znalazł domu. Nie posiada rodziny ani przyjaciół, więc gdy udało mu się dostać stypendium w Akademii Maxfielda był bardzo szczęśliwy. Lecz gdy tylko przekroczył próg tej szkoły okazuje się, że nie jest tam tak idealnie jak to opisują broszury. Nie ma nauczycieli, na każdym kroku znajdują się kamery. Ci co przebywają tu już dłuższy czas podejrzewają, że to jakiś rodzaj eksperymentu. Za próbę ucieczki grozi areszt, z którego nikt nie wraca. Komu może zaufać? Co zrobić: zostać czy spróbować ucieczki?

Już od jakiegoś czasu chciałam przeczytać tą książkę, ale nie wiedziałam, że jest ona przetłumaczona na język polski, więc bardzo ucieszyłam się z tego faktu. To przyjemna lektura, którą czyta się bardzo lekko i szybko. Do końca nie wiemy jakie są motywy założycieli akademii, koniec też zaskakuje. Bohaterowie zostali w pełni stworzeni, mamy możliwość poznania ich myśli i uczuć. Dzięki narracji pierwszoosobowej – za sprawą Bensona, który nie ma o niczym pojęcia, dowiadujemy się stopniowo wszystkiego. Autor pokazuje nam jak człowiek może zachować się w niewoli. Powieść Robisona Wellsa można porównać do GONE Michaela Granta, gdyż tutaj mamy do czynienia z zamkniętą przestrzenią z której nie można uciec oraz podział obecnego tam, zazwyczaj młodego, społeczeństwa. Bardzo lubię thrillery połączone z fantastyką, a z tą pozycją nie sposób się nudzić. Za granicą dostępna jest druga część przygód Bensona pod tytułem „Feedback”. Mam nadzieję, że wydawnictwo Amber wyda ją, gdyż z przemiłą chęcią sięgnę po nią.
Nie zrób czegoś, czego będziesz potem żałować"

Moja ocena: 5/6

Tytuł: Wariant (org. Variant)
Autor: Robison Wells
Premiera: 17.01.2012r.
Ilość stron: 304
Wydawca: Wydawnictwo Amber
Cena: 32,80 zł

1 komentarz:

  1. O, Amber skorzystał z oryginalnej okładki.
    Gone kiedyś czytałem, ale tylko pierwszą część. Jeśli Wariant faktycznie jest równie niezły, to czemu by nie, chętnie kiedyś przeczytam.

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway