Strony

18 lutego 2014

Ilsa J. Bick - Shadows

Apokalipsa nie skończyła się. Pojawia się coraz więcej Odmienionych. Oszczędzeni mogą nie przetrwać.

Nawet zanim impuls elektromagnetyczny zakończył świat, Alex uciekała przed demonami z jej przeszłości i potworami żyjącymi w jej głowie. Po tym jak świat zniknął, wierzyła, że Rule będzie sanktuarium dla niej i dla tych, których kocha. Ale się myliła.
Teraz Alex walczy o swoje życie przeciwko dorosłym, którzy chcą ją wykorzystać, ocalałym, którzy nie ufają jej i Odmienionym, którzy pożarliby ją żywcem.*

Alex przetrwała koniec świata i spotkała na swojej drodze młodego żołnierza – Toma. By uratować jego życie udaje się do pewnej wioski po pomoc, lecz gdy wraca po niego, jego już tam nie ma. Dziewczyna myśli, że chłopak nie żyje więc postanawia zostać w Rule. Lecz czy jest tam bezpieczniej niż w lasach pełnych Odmienionych? Alex ucieka stamtąd i odkrywa przerażającą prawdę o tym miasteczku.

Shadows” to druga część trylogii Ilsy J. Bick. Jako, że nie ma jej wydanej w Polsce (i prawdopodobnie nigdy nie będzie), a pierwszy tom „Prochy” bardzo mi się podobał, nie mogłam przestać myśleć co stało się z naszymi bohaterami. Czy warto było czytać w oryginale? Oj tak. Autorka już od samego początku nie pozwala czytelnikowi na chwilę wytchnienia. Akcja mknie do przodu i nie przestaje ani na chwilę, aż do samego końca. Czy Alex i Tom odnajdą się? Co się stanie z Leną? Komu można ufać?

Tak jak i pierwsza część, „Shadows” przeznaczone są dla trochę starszych czytelników, ponieważ zawierają sporo brutalnych scen. Mały minus za to, że autorka przeskakiwała od jednego bohatera do drugiego i czasami robiło się to męczące, bo po prostu było tego za dużo (tak jakby na siłę pragnęła zapełnić strony), lecz to nie znaczy, że te historie były nudne. Szkoda tylko, że tak mało mieliśmy do czynienia z historią z punktu widzenia Alex. Tą bohaterkę szczerze polubiłam, tak samo i Toma. Książka trzyma poziom. Nadal jest wiele sekretów do odkrycia. O co chodzi dokładnie z Rule? Dlaczego młodzi ludzie zmieniają się w Odmienionych? Bohaterowie ponownie są świetnie wykreowani. Posiadają zarówno wady jak i zalety. Tak samo świat – brutalny i pełen pułapek. Zakończenie pozostawia spory niedosyt i aż błaga po to, by sięgnąć po ostatni tom. Teraz trzeba wręcz przeczytać „Monsters"!

Moja ocena: 5/6

Tytuł: Shadows
Seria: Prochy/Ashes Trilogy #2
Autor: Ilsa J. Bick
Premiera: 9.08.2012r.
Ilość stron: 528
Wydawca: EgomontUSA

Recenzja bierze udział w wyzwaniu: 
 
* moje tłumaczenie; opis ze strony goodreads.com
 

3 komentarze:

  1. hej

    mam pytanie czy jest polska wersja tej książki ?

    OdpowiedzUsuń
  2. po tylu latach jednak nie ma polskiej wersji

    OdpowiedzUsuń
  3. a mam pytanie , gdzie kupiłaś książkę? bo ja szukam i wszędzie jest dosyć droga

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway