Strony

08 lipca 2014

Moira Young - Krwawy szlak

Życie Saby zmienia się nieodwracalnie, gdy czterej tajemniczy jeźdźcy porywają jej brata bliźniaka, Lugh. Zdecydowana zrobić wszystko, by go odnaleźć, Saba wkracza w świat, o którym wcześniej tylko słyszała – pełen wrogów, ale i sprzymierzeńców, dziwacznych kreatur i niezwykłych talizmanów. W nowym, złowrogim otoczeniu odkryje, że potrafi być groźną wojowniczką, przebiegłą przeciwniczką, a przede wszystkim – że nic nie może zniszczyć jej woli przetrwania. W towarzystwie przystojnego śmiałka o imieniu Jack i bandy wojowniczek zwanych Wolnymi Jastrzębiami Saba wyruszy, by ocalić brata, a może nawet cały świat.




Niesamowicie ucieszyłam się, gdy dowiedziałam się o tym, że „Krwawy szlak” ma zostać wydany w Polsce, ponieważ angielski opis naprawdę mnie zaciekawił, więc jak nadarzyła się sposobność, nabyłam ją. I nie żałuję!

Główna bohaterka, a zarazem narratorka, książki została naprawdę świetnie wykreowana. Ma niesamowity charakter. Robi to, co postanowi, nie poddaje się, walczy z niezwykłą zaciekłością o swoje życie. Ma wady, ale kto ich nie ma. Dziewczyna obwinia swoją młodszą siostrę o śmierć matki, która zmarła przy jej porodzie. Emmi na początku wydaje się słabą istotką, ale im dalej się zagłębiamy, tym więcej o niej odkrywamy. Kolejną fajną postacią jest Jack. Chłopak potrafi, nawet w najcięższych momentach, rozweselić. Ciekawi mnie jeszcze jedna postać, a mianowicie DeMalo. O nim nie wiemy za wiele, ale mam nadzieję, że autorka rozwinie jego wątek w kolejnych tomach.

Wyróżniającą cechą książki jest to, że nie zawiera ona myślników odznaczających dialogi, co powoduje, że sami musimy odgadnąć kiedy mamy do czynienia z rozmową, a kiedy z przemyśleniami Saby. Dobre jest również to, że autorka nie skupia się wyłącznie na romansie. 
 
Wielu porównuje „Krwawy szlak” do „Igrzysk śmierci”. Można znaleźć jakieś podobieństwa, ale powieść Moiry Young to zupełnie inna historia.

Nie mogłam oderwać się od tej pozycji, po prostu nie mogłam. Akcja cały czas nabiera tempa. Czytało się ją naprawdę szybko, a z każdą kolejną stroną chciałam więcej. Rzeczywistość w której żyją bohaterowie, i których szczerze polubiłam, czasami przeraża. To co się dzieje w Mieście Nadziei czy Polach Wolności jest po prostu okropne. Świat, który my znamy nie istnieje. Przeszłość zagrzebana jest w piachu pustyni. Już się nie mogę doczekać kolejnego tomu, a „Krwawy szlak” ląduje na półce ulubione. Warta swojej ceny. Prawa do ekranizacji książki nabył Ridley Scott. 


Moja ocena: 6/6

Tytuł: Krwawy szlak
Tytuł oryginalny: Blood Red Road
Seria: Kroniki czerwonej pustyni/Dust Lands #1
Autor: Moira Young
Premiera: 2.04.2014r.
Ilość stron: 386
Wydawca: Wydawnictwo Egmont
Cena: 39,99 zł
 
Recenzja bierze udział w wyzwaniu:
http://magicznyswiatksiazki.pl/czytam-fantastyke-2014/


Krwawy szlak | Rebel Heart | Raging Star

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway