Strony

10 października 2016

Denis Szabałow - Prawo do użycia siły



W schronach rozrzuconych po skażonym terytorium gnieżdżą się i wegetują niedobitki ludzkości. Oczekują pomocy, którą zdolni są im przynieść tylko stalkerzy, bo tylko oni posiadają specjalne umiejętności i znają ten nowy świat jak nikt inny.

Stalkerem nikt się nie rodzi, stalkerem się zostaje. A może trzeba się nim także urodzić? Zwłaszcza jeśli dowódcą twojego Schronu jest pułkownik specnazu GRU, wokół rozciągają się radioaktywne ruiny pełne krwiożerczych mutantów, a sąsiad aż się rwie, by strzelić ci w plecy… Jeśli każdego dnia musisz walczyć o życie: swoje, swoich bliskich, przyjaciół… nadzieję pokładając tylko w wiernym wintoriezie, wypróbowanym w niezliczonych potyczkach partnerze i szczęściu. Za istnienie płacisz nabojami, a za błędy – krwią wciąż na nowo udowadniając światu swoje prawo do użycia siły…

Niektóre książki z Uniwersum Metro 2033 mi się podobają, inne wręcz przeciwnie. W bibliotece trafiłam na „Prawo do użycia siły” Denisa Szabałowa, więc postanowiłam po nie sięgnąć.

Głównym bohaterem jest 21-letni stalker Daniła. Mężczyzna od małego pragnie podróżować po powierzchni, gdyż całe swoje życie spędził w schronie chroniącym go przed szkodliwym promieniowaniem. Daniła od najmłodszych lat przygotowuje się do tego ćwicząc pod okiem Pułkownika. Chłopak cechuje się niezwykłym uporem, wytrwałością oraz sprytem i da się go lubić.

Autorowi bardzo dobrze udało się ukazać świat postapokaliptyczny – zniszczone przez bomby miasto, a także zwykłe życie ludzi w ciężkich warunkach. Akcja książki dzieje się dwutorowo. Raz obserwujemy wydarzenia współczesne, by w kolejnym rozdziale cofnąć się do lat dzieciństwa Daniły. Główny wątek skupia się na walce z sąsiadującym obok Schronu wojskowym kompleksem. I przez to wplata  się w historię dużo militari, co było dla mnie ogromnym minusem. Autor jest pasjonatem wojskowości, przez co pojawia się spora ilość opisów broni i amunicji, co mnie strasznie nudziło przy czytaniu książki. Skutkowało to tym, że retrospekcje były, jak dla mnie, o wiele ciekawsze. Pomimo tego, że książka w jakimś stopniu nie przypadła mi do gustu to dam szansę kolejnej części.


Moja ocena: 3-/6

Tytuł: Prawo do użycia siły
Tytuł oryginalny: Право на силу
Seria: Prawo do użycia siły/Право на силу #1
Uniwersum Metro 2033
Autor: Denis Szabałow
Premiera: 2.03.2016r.
Ilość stron: 448
Wydawca: Wydawnictwo Insignis
Cena: 39,99 zł



Prawo do użycia siły | Prawo do życia

Recenzja bierze udział w wyzwaniu: Czytam fantastykę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway