Strony

26 grudnia 2012

Lili St. Crow - Czas odwetu



Nikt się nie spodziewał, że Dru wytrwa tak długo – morderczy trening i nieustanne zagrożenie. Ani Graves. Ani Christophe. Ani sama Dru.
Walczyła z mordercami rodem nie z tego świata. Pokonała potwory ze swoich najgorszych koszmarów. A teraz kiedy jest wyszkolona i śmiertelnie niebezpieczna, nie potrzebuje nawet broni. Ale Prawdziwy Świat pozostał jaki był – przerażający. A najgorsze ma dopiero nadejść...

Desperacka ucieczka może nie ocalić Dru, nawet jeśli jest z nią jej ukochany. Bo teraz zdrada przyjdzie ze strony kogoś, komu ufała najbardziej. Bo teraz przeżyć oznacza zapłacić niewyobrażalną cenę. Czy czyjekolwiek życie – włącznie z jej własnym – jest warte takiego poświęcenia?

"Czasem nie da się czegoś naprawić – jeśli zostało rozbite, nigdy nie będzie już tak jak dawniej."

„Czas odwetu” to piąta i ostatnia część serii „Inne Anioły” autorstwa Lili St. Crow. Moim zdaniem była jedną z ciekawszych. Czekałam na nią z niecierpliwością i nareszcie się doczekałam.

Dru rozkwitła. Jest teraz toksyczna dla każdego wampira. I ucieka. Trochę bawiły mnie jej komentarze w stylu „chce mi się siusiu” w naprawdę niebezpiecznych sytuacjach. Chociaż to może jej sposób na strach? Dru nie poddawała się w nawet sytuacjach bez wyjścia za co ją naprawdę podziwiam. Od początku czytania serii jestem za Christophem. Graves nie jest złym chłopakiem, od początku był z Dru. Obaj mają mroczną stronę i swoje tajemnice. Ale to Christophe jest moim ulubionym męskim bohaterem w tej serii. 

Jedną z przyczyn za co polubiłam tą serię było to, że bohaterowie posługują się językiem polskim. W naszym tłumaczeniu niestety tego nie widać. Autorka mocno się postarała, gdyż nasz jeżyk, szczerze mówiąc, nie jest prosty.

Denerwowały mnie w książce literówki, a było ich kilka. W jednym ze zdań Graves wypowiada się w żeńskiej formie, co mnie trochę zbiło z tropu podczas czytania. No, ale zdarza się, nic na to nie poradzę. Okładka jest śliczna, najlepsza ze wszystkich części.

Książka zaskakuje, rzadko kiedy można domyślić się co będzie dalej. Wykreowany świat jest straszny. Komu w nim można ufać, a komu nie? Pisane lekkim językiem z przymrużeniem oka, czyta się lekko. Książka dobra na zimne wieczory. Szkoda, że takie niedopowiedziane zakończenie. Nie zostały wyjaśnione wszystkie sprawy. Mam wrażenie, że autorka skupiła się tylko na wątku śmierci Siergieja.  Ale każdy, przez taki zabieg, może wyobrazić sobie co dalej dzieje się z Dru. 


 Tapeta na komputer (bardzo mi się podoba):


Moja ocena: 4+/6

Tytuł: Czas odwetu (org. Strange Angels #5: Reckoning)
Autor: Lili St. Crow
Premiera: 2.10.2012r.
Ilość stron: 272
Wydawca: Wydawnictwo Amber
Cena: 32,80 zł

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway