Strony

08 lipca 2016

Rainbow Rowell - Eleonora & Park



Eleonora… nie sposób jej nie zauważyć: rude włosy, dziwne ciuchy. Czyta mu przez ramię. Uważa Romea i Julię za bogate dzieciaki, które dostawały wszystko, co chciały. Najbardziej nie lubi weekendów, bo spędza je bez niego.
Park… Dobrze mu w czerni. Denerwuje się, gdy musi prowadzić samochód w obecności taty. Uwielbia imię Eleonory i nie skróciłby go ani o sylabę. Wie, która piosenka jej się spodoba, zanim ona zacznie jej słuchać. Śmieje się z jej dowcipów, zanim ona dotrze do puenty.
Oto tocząca się w ciągu jednego roku szkolnego opowieść o dwojgu szesnastolatkach urodzonych pod nieszczęśliwą gwiazdą – dość mądrych, by zdawać sobie sprawę, że pierwszej miłości prawie nigdy nie udaje się przetrwać, ale na tyle odważnych i zdesperowanych, by dać jej szansę.

Ostatnimi czasy był ogromny szał na książki Rainbow Rowell, jednak postanowiłam, że sięgnę po nie dopiero jak ten cały chaos przycichnie i na spokojnie przekonam się czemu wszyscy ją tak zachwalają.

Eleonora to dziewczyna, która na pierwszy rzut oka może wydać się typową dziwaczką – nosi męskie ubrania czy dziwne dodatki, do nikogo się nie odzywa, często płacze z pozoru bez powodu. Jednak tak naprawdę nastolatka skrywa w sobie wiele tajemnic, które powodują, że jest jaka jest. Park to chłopak, który jest otwarty na ludzi, ma przyjaciół i kochającą rodzinę – jest pewnego rodzaju przeciwieństwem Eleonory. Co zadziwiające, po pewnym czasie, ta dwójka zaczyna się ze sobą przyjaźnić. Co do Eleonory mam sprzeczne uczucia – raz czułam do niej sympatię, a po chwili jakoś nie potrafiłam się do niej przekonać. Jak dla mnie była egoistką, myślącą wyłącznie o sobie. Z Parkiem było podobnie – niby poświęca się dla dziewczyny, by po chwili od niej się praktycznie odwrócić i wbić jej nóż w plecy – a tu niby taka wielka miłość.

Książka Rainbow Rowell pisana jest z dwóch punktów wiedzenia, które podpowiada już sam jej tytuł. Powieść czyta się niezwykle szybko i lekko. Bardzo irytowało mnie to, że autorka wspomina pobieżnie o jakiś wydarzeniach z przeszłości Eleonory, które wpływają na teraźniejszość, ale i tak do końca za bardzo nie wiadomo o co w nich chodziło – brakowało mi dobrze dopracowanej fabuły. Spodziewałam się również jakiegoś bardziej spektakularnego zakończenia po tak interesującej zapowiedzi na samym początku, jednak zawiodłam się na nim. Rainbow Rowell porusza w książce również kilka problemów – dręczenie w szkole, ciężkie relacje dziecka z ojczymem i matką. „Eleonora & Park” to w głównej mierze miłosna opowiastka dwójki nastolatków, która kończy się dziwnie i nie wiem za bardzo co za przesłanie chciała nam na samym końcu przekazać Rainbow Rowell. Powieść mnie nie zachwyciła, jednak myślę, że autorce dam jeszcze jedną szansę. 



Moja ocena: 3/6

Tytuł: Eleonora & Park
Tytuł oryginalny: Eleanor & Park
Seria: ---
Autor: Rainbow Rowell
Premiera: 18.03.2015r.
Ilość stron: 360
Wydawca: Wydawnictwo Otwarte/Moondrive
Cena: 36,90 zł
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway