Strony

30 listopada 2016

Gayle Forman - Ten jeden rok



Willem stracił kontrolę nad swoim życiem. Boleśnie zraniony śmiercią ojca obawia się kolejnej miłości i kolejnej (być może) straty. Nie potrafi jednak zapomnieć dnia spędzonego w Paryżu z pewną niezwykłą dziewczyną. Czuje, że musi ją odnaleźć, chociaż nie zna nawet jej prawdziwego imienia. Mimo to będzie próbował. W najbliższym roku czeka go kilka ważnych decyzji. Czy zaryzykuje? Czy otrzyma dar od losu i spotka ponownie Allyson?

„(…) istnieje różnica między śmiałością i odwagą. Śmiałość to zrobić coś ryzykownego bez zastanowienia. Odwaga to narazić się na niebezpieczeństwo z pełną świadomością ryzyka.”

Po ciekawie zakończonej poprzedniej części miałam nadzieję, że poznam dalsze losy Allyson oraz Willema. Okazało się jednak, że obserwujemy jeden rok z życia Willema tuż po rozstaniu z dziewczyną.

Willem to chłopak, którego los doświadczył dosyć ciężko. Po tym, gdy zmarł ojciec, a jego matka wyprowadziła się chłopak został całkowicie sam. Willem podróżuje po całym świecie i w każdym z miast zawiązuje coraz to nowsze znajomości – zwłaszcza z płcią przeciwną. Młody mężczyzna pomimo swoich romansów ma dobre serce. Bardzo żałuje tego, iż zostawił tak Allyson samą i postanawia ją odnaleźć. Zazdrościłam mu tego, że tak swobodnie zwiedza prawie wszystkie zakątki świata i się nie boi.

Podobało mi się, że „Ten jeden rok” uzupełnia całkowicie poprzednią część. Wyjaśnia on wiele rzeczy – m.in. co się stało, że zostawił ją samą (aż odetchnęłam z ulgą, kiedy okazało się, że nie rzucił jej bo mu się znudziła). Z łatwością można było zobaczyć jak Willem i Allyson byli blisko siebie, a jednocześnie tak daleko. Chyba udało mi się wyłapać sprzeczność z poprzednim tomem – Willem zostawił adresy na pocztówkach, które Allyson miała w swoim bagażu zostawionym w Paryżu, jednak, gdy się po niego zgłosiła, nic na nich nie było. Książka o wybaczaniu, o tym jak ważna jest rodzina, a także, podobnie jak w pierwszym tomie, o miłości. Pomimo tego, iż koniec jest nam znany, powieść czytało mi się szybko i przyjemnie.

„Bo nie da się znaleźć, kiedy się tego szuka. Znajdujemy rzeczy, kiedy się za nimi rozglądamy.”



Moja ocena: 4+/6

Tytuł: Ten jeden rok
Tytuł oryginalny: Just One Year
Seria: Ten jeden dzień/Just One Day #2
Autor: Gayle Forman
Premiera: 9.09.2015r.
Ilość stron: 368
Wydawca: Wydawnictwo Nasza Księgarnia
Cena: 34,90 zł



Ten jeden dzień | Ten jeden rok

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway