Strony

22 listopada 2016

Kiera Cass - Syrena



Kahlen to syrena, która musi być posłuszna rozkazom wydawanym jej przez ocean. Jej głos, odbierający rozsądek i budzący pragnienie rzucenia się w morską toń, jest śmiertelnie groźny dla ludzi. Akinli to zwyczajny człowiek - pełen ciepła, przystojny chłopak, dokładnie taki, o jakim od dawna marzy Kahlen. Jeśli się w nim zakocha, narazi ich oboje na ogromne niebezpieczeństwo, ale nie jest w stanie wytrzymać rozłąki. Czy zaryzykuje wszystko, by pójść za głosem serca?



„Syrena” to debiutancka powieść Kiery Cass, którą większość czytelników zna z jej innej serii, a mianowicie „Rywalek”. Książki te nie zachwyciły mnie (mowa tu o pierwszych trzech tomach), ale postanowiłam dać szansę tej pozycji.

Główną bohaterką jest Kahlen. Dziewczynę wyróżnia jeden fakt, a mianowicie jest tytułową syreną. Kahlen wygląda jak nastolatka, chociaż ma przeszło sto lat. Na początku posłuszna Matce Ocean, później jednak zaczyna się buntować. Całą swoją niespełnioną miłość przelewa na młodsze siostry. Akinli to typowy bohater takich książek – przystojny, a także o dobrym sercu. Nie wiem czemu autorka dała im takie imiona. Przez cały czas zastanawiałam się jak je czytać. Jedyną z postaci, która w jakiś sposób mnie zafascynowała, była najstarsza z syren – Aisling. Tajemnicza, opryskliwa dziewczyna skrywała tajemnicę, którą poznaje się dopiero pod koniec powieści.

W książce przeważają opisy niż dialogi, przez co książka jest mało dynamiczna i może nudzić. Powieść napisana prostym językiem i dzięki temu czyta się ją dosyć szybko. Głównym wątkiem jest miłość, która, jak się można domyśleć, jest pełna słodyczy i przez to znacznie przerysowana. Podobało mi się ukazanie syren – jako mrocznych istot, które żywią Ocean, a także to, iż akcja książki odbywała się na przestrzeni tylu lat, chociaż czasami ciężko było się połapać w jakich czasach się w danym fragmencie znajdujemy. „Syrena” pomimo dość brutalnych fragmentów jest przeznaczona bardziej dla młodszych czytelniczek. Jak dla mnie była to jednorazowa przygoda. 

Moja ocena: 3+/6

Tytuł: Syrena
Tytuł oryginalny: The Siren
Seria: ---
Autor: Kiera Cass
Premiera: 16.03.2016r.
Ilość stron: 392
Wydawca: Wydawnictwo Jaguar
Cena: 39,90 zł



Recenzja bierze udział w wyzwaniu: Czytam fantastykę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway