Strony

23 września 2013

Amanda Hocking - Zamieniona

W kolejnym nowym mieście i w nowym  liceum Wendy znowu jest wyobcowana. Nie potrafi się z nikim zaprzyjaźnić. I nikomu nie może zdradzić swojego sekretu: że potrafi wpływać na ludzkie umysły, narzucać im swoją wolę… Kim jest? Do jakiego świata należy? I dlaczego jest inna?



Główną bohaterkę, Wendy, od zawsze spotykają nieszczęścia: gdy miała pięć lat, jej ojciec popełnił samobójstwo, a rok później, w jej szóste urodziny, własna matka usiłowała ją zamordować, twierdząc, że jest potworem, który zabił jej synka i zajął jego miejsce. Teraz siedemnastoletnia dziewczyna usiłuje wieść normalne życie, ale nie jest to łatwe, gdyż okazuje się, że ma niezwykłe zdolności. W nowym liceum poznaje chłopaka – Finna Holmsa – do którego czuje dziwne przyciąganie, co jest dla niej zupełną nowością. Okazuje się, że wie on sporo o przeszłości Wendy i jej mocach.



Jeśli do Fina zapałałam sympatią, to w stosunku do Wendy miałam mieszane uczucia. Raz potrafiła się buntować i mieć własne zdanie, ale przy biologicznej matce traciła cały zapał.



Głupcowi wydaje się, że wie wszystko. Mędrzec wie, że nic nie wie.”



Amanda Hocking udowodniła, że nie trzeba posiadać agenta czy wydawcy, aby osiągnąć sukces – wystarczą pasja i chęci. Zamieszczała swoje publikacje na różnych platformach księgarni internetowych i w krótkim czasie zdobyła rzesze fanów. Nie jest to moja pierwsza książka tej autorki. Wcześniej przeczytałam „Wybrałam ciebie” na której się zawiodłam i z dość dużą rezerwą sięgałam po „Zamienioną”, chociaż znajome ze szkoły zachwycały się nią. Pani Hocking na potrzeby powieści stworzyła zupełnie nowe społeczeństwo, które pomimo tego, że żyje w Stanach Zjednoczonych, kieruje się zupełnie innymi prawami. Nazwę ich plemienia, Trylle, można przetłumaczyć jako trolle. Ale nie są to trolle znane wszystkim z bajek: mieszkające pod mostami, brzydkie potwory. Posiadają one niezwykłe zdolności parapsychologiczne, są wybredne w stosunku do jedzenia i nienawidzą butów. Akcja „Zamienionej” nie pędzi na łeb na szyję, dopiero ostatnie strony są nią bardziej wypełnione. Również na uwagę zasługuje okładka, która naprawdę przyciąga wzrok. Co do ceny: w życiu nie wydałabym tyle (czytałam egzemplarz dostępny w bibliotece) za taką ilość treści. Czy ją polecam? Czytało się strasznie szybko i przyjemnie, treść też nie była okropna, więc można poświęcić jej te parę godzin.

Moja ocena: 5/6

Tytuł: Rozdarta (org. Switched)
Seria: Trylogia Trylle #1 (org. Trylle #1)
Autor: Amanda Hocking
Premiera: 9.02.2012r.
Ilość stron: 304
Wydawca: Wydawnictwo Amber
Cena: 34,80 zł

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway