Strony

04 września 2013

C. J. Daugherty - Wybrani

Świat Allie legł w gruzach. Jej ukochany brat zaginął, a ona została aresztowana - kolejny raz. Rodzice podejmują desperacką decyzję o wysłaniu dziewczyny do elitarnej szkoły z internatem. Akademia Cimmeria nie jest jednak zwyczajną szkołą. Panują tu dziwne zasady, a uczniowie to w większości bogate dzieci wpływowych rodziców. Kiedy jedna z uczennic zostaje zamordowana, Allie zaczyna rozumieć, że Akademia Cimmeria skrywa mroczny sekret. Czy w jego odkryciu pomoże dziewczynie przystojny Sylvain? A może outsider Carter?
Szczerość może być dobra (...) Ale może też krzywdzić.”

Allie, po tym jak zaginął jej brat, ciągle popada w kłopoty i przez to kilkakrotnie została aresztowana. Po jej ostatnim wybryku zostaje skierowana do elitarnej i dziwnej Akademii Cimmeria. Nikt o niej nie słyszał, a w internecie nie ma o niej wzmianki, nawet nie wiadomo jak ona wygląda. Ale co zadziwiające dziewczyna zaczyna czuć się w Akademii jak w domu. Po pewnym czasie w szkole zaczyna dochodzić do tajemniczych zdarzeń, a Allie staje w samym jej środku. Czym jest tajemnicza Nocna Szkoła? Gdy wszyscy dookoła kłamią, komu uwierzysz? Kim tak naprawdę jest Allie? Polubiłam tą bohaterkę, gdyż miała w sobie to „coś” i nawet po mimo wielu oszczerstw i kłamstw na swój temat nie załamywała się.

- Przecież ostrzegałem. Tak się kończy wodzenie na pokuszenie.
- Niby czym cię tak skusiłam? - Allie zaśmiała się. - Jestem w dresie, cała spocona od biegu.
- Kuś mnie dalej. - Zaczął się bawić kosmykiem jej włosów.”

Kto by nie słyszał o „Wybranych”? Powieść zyskała duży rozgłos dzięki słynnej piosenkarce – Ewelinie Lisowskiej. Książka jest ciekawa, cały czas utrzymana w jednym i tym samym klimacie. Autorka postarała się naprawdę o to, żeby utrzymać czytelnika w tajemnicy przez całą powieść, a nawet na końcu nie poznajemy wszystkich odpowiedzi. Podczas czytania ciągle myślałam, że za chwile wyskoczy jakiś wilkołak czy inne magiczne stworzenie, ale na szczęście się pomyliłam i chwała za to. Niech nikt się nie zawiedzie, bo morderstwo pojawia się dopiero w późniejszej części. Nie mogę tylko przełknąć tylko jednej rzeczy w tej historii, a mianowicie trójkąta miłosnego. Po co, pytam się po co autorka to tam wplotła? Książka zawiera to co powinien zawierać dobry bestseller, czyli tajemnicę, świetnie wykreowanych bohaterów, interesującą fabułę oraz humor, a nie tylko wątek paranormalny. Polecam wszystkim bez względu na wiek. Nawet dorośli znajdą w niej coś dla siebie.
"Nie wszystko jest tym, na co wygląda, a ludzie nie zawsze są tymi, za których się podają."

Moja ocena: 5-/6

Tytuł: Wybrani (org. Night School)
Seria: Nocna Szkoła #1 (org. Night School #1)
Autor: C. J. Daugherty
Premiera: 6.03.2013r.
Ilość stron: 440
Wydawca: Wydawnictwo Otwarte/Moondrive
Cena: 34,90 zł

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway