Strony

25 marca 2014

After: Nineteen Stories of Apocalypse and Dystopia

Jeśli odwilż, powódź, plaga, trzecia wojna światowa, nowa epoka lodowcowa, inwazja obcych, meteor, albo coś zupełnie innego, uderza dzisiaj, jak wyglądałoby jutro? Niektórzy z najbardziej znanych pisarzy YA odpowiada na to pytanie w tej książce, każda historia opowiada o losach nastolatków wychowanych w czasach katastrofy – czy to kilka dni po zmianie, czy dekady w przyszłość. *

Większości nazwisk nie kojarzyłam wcześniej, niektóre znałam bo czytałam już ich książki. Czy ta antologia porywa?

Z żalem muszę przyznać, że niektóre opowiadania były strasznie nudne (te akurat dominowały), a niektóre ciekawe. Dosyć często urywały się nagle i te mało co wnosiły, a czasami zakończenie powodowało, że chciało się więcej. Jedne bardziej nieprawdopodobne od innych. Tu pojawiały się nawet chimery czy stwory całkowite obrośnięte włosami. Jedne bardziej przerażające od drugich. Bohaterowie to dzieci i nastolatkowie, chłopcy i dziewczyny – panuje całkowita różnorodność. A no i był wiersz pod tytułem „Grey”.

W pamięci zostanie mi na pewno opowieść Carrie Ryan „After the Cure” oraz przesłanie, że powinniśmy walczyć o siebie, które pojawiło się w historii Sarah Rees Brennan „Faint Heart”. Krótko podsumowując: jestem zawiedziona. Spodziewałam się czegoś o wiele ciekawszego.
 
Moja ocena: 3-/6

Tytuł: After: Nineteen Stories of Apocalypse and Dystopia
Autor: Ellen Datlow, Terri Windling, Genevieve Valentine, Carrie Ryan, N. K. Jemisin, Katherine Langrish, Carol Emshwiller, Beth Revis, Matthew Kressel, Susan Beth Pfeffer, Sarah Rees Brennan, Jeffrey Ford, Richard Bowes, Gregory Maguire, Steven Gould, Nalo Hopkinson, Jane Yolen, Carolyn Dunn, Caitlin R. Kiernan, Garth Nix, Cecil Castelluci
Premiera: 9.10.2012r.
Ilość stron: 384
Wydawca: Hyperion Book CH

Recenzja bierze udział w wyzwaniu:
http://magicznyswiatksiazki.pl/czytam-fantastyke-2014/




* moje tłumaczenie. Opis goodreads.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway