Strony

13 marca 2014

John Marsden - Kroniki Ellie

Wojna się skończyła, ale walka trwa nadal.

Liczyliśmy na spokój. Ale kiedy opadł bitewny kurz, okazało się, że teraz o wiele trudniej rozpoznać, kto jest przyjacielem, a kto wrogiem. Przekonałam się też na własnej skórze, że nasze czyny przynoszą czasem konsekwencje, których nie da się przewidzieć – i którym nie jesteśmy w stanie zapobiec…
Acha. Jest jeszcze Lee. Coś się między nami wydarzyło. Coś, co zmieniło mnie na zawsze…


"Jeśli staniesz do walki, możesz wygrać albo przegrać. Jeśli nie będziesz walczyć, przegrasz na pewno."

Wreszcie dobrałam się do „Kronik Ellie”! Jak dobrze, że można powrócić do Ellie i jej przyjaciół. Zastanawiałam się, co autor jeszcze wymyślił i czy w jakiś sposób mnie zaskoczy. A tu niespodzianka! Jak mogłam się tak pomylić? Zaskakuje już na samym początku!

Od wojny minęło już kilka miesięcy lecz jej skutki nadal są widoczne. Na granicy Australii z terytorium wroga nadal panują zamieszki. Ludzie znikają w tajemniczych okolicznościach, dochodzi do napadów. Ellie ma nadzieję, że wszystko będzie dobrze, ale w jednej chwili to poczucie znika. Czy wraz z Gavinem i przyjaciółmi poradzi sobie w tych trudnych chwilach?

Cieszę się, że autor postanowił kontynuować historię o losach Ellie, Fee, Homera i Lee. Widać, że książka jest naprawdę dopracowana, a pan Marsden włożył ponownie w nią dużo serca. Nie ma tu tylu niebezpiecznych momentów, co w serii „Jutro” ale pojawia kilka naprawdę wciągających (no bo przecież trwa pokój). W tej części Ellie musi zmagać się z zadaniami jakie niesie dorosłość. I nie jest to łatwe. Książka o dosyć ciężkiej tematyce. Zmusza czasami do przemyśleń.

Ci co przeczytali serię „Jutro”, a nie sięgnęli po „Kroniki Ellie” muszą to zrobić. Wiele reklam mówi, że są to książki, które podbijają serce czytelników na całym świecie i nie mogę temu zaprzeczyć. Teraz trzeba dorwać jeszcze dwie części.


Moja ocena: 6/6

Tytuł: Kroniki Ellie
Tytuł oryginalny: While I Live
Seria: Kroniki Ellie #1 (oryg. The Ellie Chronicles #1)
Autor: John Marsden
Premiera: 19.02.2013r.
Ilość stron: 304
Wydawca: Wydawnictwo Znak
Cena: 31,90 zł



1 komentarz:

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway