Strony

12 stycznia 2016

Mirjam Mous - Boy 7



 
Wyobraź sobie, że budzisz się na gorącej jak rozżarzony węgiel, wypalonej łące i nie masz pojęcia, dokąd podróżujesz, ani skąd pochodzisz. Nie wiesz nawet jak się nazywasz. Adresatem jedynej wiadomości na poczcie głosowej w twoim telefonie jesteś ty sam: – Cokolwiek się stanie, pod żadnym pozorem nie dzwoń na policję. Kim jesteś? Jak tu trafiłeś? Czy można zaufać komukolwiek, kiedy nie ufa się nawet samemu sobie?

Przeczytałam ostatnio kilka recenzji na temat książek tej autorki i w większości były one pozytywne, więc sama nabrałam ochoty, żeby po nią sięgnąć. Czy rzeczywiście było tak dobrze jak wychwalali inni?

O głównym  bohaterze – Boy‘u nie wiemy za dużo, a fakt ten wynika z tego, że chłopak stracił pamięć i nie pamięta nawet tego jak się nazywa. pomimo tego, że nie pamięta tego kim był w przeszłości, mamy szansę poznać jego charakter. Chłopak jest zdeterminowany, żeby odkryć prawdę o sobie, a także o tym co mu się stało. Czasami, miałam wrażenie, że zachowywał się paranoicznie, ale lepiej być przesadnie ostrożnym, niż nie być ostrożnym wcale.

Muszę przyznać, że książka naprawdę mnie wciągnęła, gdyż przez nie mogłam się od niej oderwać i chłonęłam ją strona po stronie. Przez cały czas jest naprawdę tajemniczo i wszystko odkrywamy stopniowo. Autorce udało się wprowadzić atmosferę niepewności i podejrzliwości, którą z łatwością można było odczuć. Na pewno nie spodziewałam się takiego rozwiązania.

Akcja książki jest dynamiczna i zawsze coś się dzieje. Co zadziwiające, fabuła nie jest zbyt skomplikowana i została skoncentrowana tylko na jednym wątku, nie ma zbędnych opisów czy innych rzeczy, które mogły mnie odciągnąć od tych najważniejszych wydarzeń.

Lekka i przyjemna lektura z zadziwiającą zagadką w tle. „Boy 7” to dosyć dobra powieść młodzieżowa. Może nie jest jakimś wybitnym thrillerem, ale ja spędziłam z nią miło kilka godzin. Jak tylko będę miała możliwość to sięgnę po inne tytuły Mirjam Mous. 

Na podstawie książki powstał film o tym samym tytule.


Moja ocena: 4/6

Tytuł: Boy 7
Tytuł oryginalny: Boy 7
Seria: ---
Autor: Mirjam Mous
Premiera: 6.09.2012r.
Ilość stron: 248
Wydawca: Wydawnictwo Dreams
Cena: 29,99 z


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway