Strony

02 maja 2016

Rick Yancey - Klątwa wendigo



 
Tym razem Will Henry i jego mistrz udają się w dzikie ostępy Kanady, by, na prośbę byłej narzeczonej doktora Warthropa, zbadać sprawę Wendigo, mitycznego stworzenia żywiącego się ludzkim mięsem. Choć początkowo naukowiec nie daje wiary podaniom, szybko musi zweryfikować swoje poglądy. Wendigo, istota, o której wspominali niegdyś Indianie, istnieje naprawdę. Ani żywy, ani martwy, poluje na ludzi, by nasycić swój nieludzki głód.


Z niecierpliwością czekałam na kontynuację przygód monstrumologa i jego ucznia, gdyż pierwszy tom niezwykle wciągnął mnie w swój świat. Czy ta część zrobiła na mnie równie dobre wrażenie jak poprzednia?

Will Henry dorasta i staje się coraz bardziej samodzielny. Zachowuje się bardzo dojrzale oraz odpowiedzialnie. Miałam wrażenie, że pomimo swojego młodego wieku to on jest dorosłym w tej powieści. Zwariowany doktorek jest nadal tym samym zwariowanym doktorkiem. Chociaż w tej części jego upór strasznie mnie irytował, gdyż nie pragnął zaakceptować tego co widział na własne oczy. Pojawiają się także nowe postacie – w większości są to także badacze potworów.

Akcja książki bardzo mi się dłużyła. Miałam wrażenie, że większości „Klątwy wendigo” poświęcano na wykłócanie się czy mityczne stworzenie istnieje czy wręcz przeciwnie, co mnie bardzo nudziło. Jednak dużym plusem dla autora jest właśnie ukazanie wendigo – potwora żywiącego się ludźmi. I tak w książce nie brakuje (po raz kolejny) makabrycznych obrazów ludzkich zwłok i śmierci przez co książka jest skierowana dla trochę starszych czytelników. Muszę przyznać, że oprócz tych nudnych fragmentów, były też takie, które potrafiły przyprawić mnie o gęsią skórkę – Rick Yancey potrafi dawkować napięcie. Pomimo kilku wad jest to w miarę dobra kontynuacja i z miłą chęcią sięgnę po dalsze części.



Moja ocena: 4-/6

Tytuł: Klątwa wendigo
Tytuł oryginalny: The Course of Wendigo
Seria: Monstrumolog/The Monstrumologist #2
Autor: Rick Yancey
Premiera: 24.09.2014r.
Ilość stron: 460
Wydawca: Wydawnictwo Jaguar
Cena: 37,90 zł



Recenzja bierze udział w wyzwaniach: Czytam fantastykę, Czytam Opasłe Tomiska 2016.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway