Strony

22 czerwca 2016

Emery Lord - Początek mnie i ciebie



Paige ma siedemnaście lat. Mówią o niej Dziewczyna, Której Chłopak Utonął. Chce żyć normalnie, pokonać lęki, ale nie potrafi znaleźć swojego miejsca w szkole i w domu. To się zdarzyło rok temu. Od tamtej pory Paige ma senne koszmary, boi się wody i chodzi na terapię. I mimo tragedii bardzo chce normalnie żyć. I ma poczucie winy, że tak bardzo tego chce.

Postanowiła, że w nowym roku szkolnym wróci do normalnego życia i przestanie być Dziewczyną, Której Chłopak Utonął. Robi listę: nowi znajomi, randki, imprezy, pływanie. Nawet upatrzyła sobie chłopaka. Jeśli zacznie z nim chodzić, wszyscy zobaczą, że z Paige już wszystko w porządku. A Ryan podoba jej się od dawna. Ale musi usiąść w jednej ławce z miłym dziwakiem Maxem, kuzynem Ryana, który jest nowy w ich szkole. Jej plan zaczyna się komplikować...

Zaciekawiona opisem postanowiłam sięgnąć po tę pozycję. Nie wiedziałam czego mogę spodziewać się po autorce, gdyż było to moje pierwsze z nią spotkanie.  

„Wiedzieć, co się stanie, to coś innego, niż wiedzieć, jak to się stanie. A dotarcie tam to najlepsza część.”

Główną bohaterką jest siedemnastoletnia Paige, która dwa lata temu straciła w tragicznym wypadku swojego chłopaka, a do niej przyczepiło się określenie „Dziewczyny, Której Chłopak Utonął”. Paige od tej pory spędza czas tylko w gronie swoich najbliższych przyjaciółek, nie chodzi na imprezy i boi się wody. Jednak postanawia wszystko zmienić. Paige idzie polubić i to nawet szybko. Dziewczyna jest zdeterminowana, aby zmienić swoją sytuację i zacząć żyć na nowo. Idzie także polubić zwariowanego Maksa. Chłopak bardzo pomaga Paige w odkryciu nowej siebie.

Książka pokazuje jak ciężko jest czasami podnieść się po stracie bliskiej nam osoby i jak ta strata potrafi rzutować na nasze dalsze życie. Spodziewałam się płytkiej opowieści o zauroczonej swoim znajomym dziewczynie, a dostałam pełnowartościową książkę o tym, że z pomocą przyjaciół i rodziny można odnaleźć siebie na nowo. „Początek mnie i ciebie” chociaż czasami przewidywalny, czytało się z przyjemnością. Nie znajdzie się w książce też pędzącej akcji. Jest to spokojna powieść na dwa wieczory. Z miłą chęcią sięgnę po inne pozycje tej autorki.


Moja ocena: 4/6

Tytuł: Początek mnie i ciebie
Tytuł oryginalny: The Start of Me and You
Seria: ---
Autor: Emery Lord
Premiera: 30.11.2015r.
Ilość stron: 320
Wydawca: Wydawnictwo Amber
Cena: 34,80 zł

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway