Strony

05 czerwca 2016

James Dashner - W sieci umysłów



 
Michael jest graczem. I – jak większość graczy – więcej czasu niż w realnym świecie spędza w wirtualnej rzeczywistości VirtNet. Do VirtNetu można wejść i umysłem, i ciałem, a jeśli jesteś hakerem, czeka cię jeszcze więcej zabawy. Bo przecież najfajniej jest łamać zasady, prawda? Ale pewne reguły powstały nie bez powodu… Kiedy jeden z hakerów zaczyna seryjnie mordować, rząd wie, że aby go schwytać, potrzebny będzie równie dobry haker. I to właśnie Michael wygląda na osobę, która może włamać się do najbardziej skomplikowanego systemu na świecie. Jeśli zgodzi się podjąć tej misji, będzie musiał wejść do VirtNetu nigdy nieodkrytymi ścieżkami. I uważać, aby nie stracić z oczu bardzo cienkiej granicy między grą a rzeczywistością…

Jestem zauroczona serią „Więzień labiryntu” tego autora, więc logiczne, że musiałam sięgnąć po inną jego książkę, a że wydane zostało w Polsce „W sieci umysłu” wybór był prosty.

Michael to chłopak, który jest wręcz uzależniony od gier. Dla niego całe życie toczy się w wirtualnej rzeczywistości. Tam się bawi, spotyka z przyjaciółmi czy nawet spożywa posiłki. Bardzo go polubiłam za jego determinację. Chociaż czasami można było go uznać nawet za nieśmiałego. Swoje przygody w VirtNecie przeżywa wraz z dwójką przyjaciół. Szkoda tylko, że za dużo o nich nie wiemy.

„W sieci umysłów” czyta się lekko i szybko. Pomimo tego, że powieść skupia się praktycznie na wirtualnym świecie to nie pojawiają się terminy, które mogłyby sprawić jakiekolwiek trudności w jej zrozumieniu. Czasami brakowało mi szybszej akcji, gdyż w niektórych fragmentach bardzo ona zwalnia. Książka jest bardzo mroczna i tajemnicza. Kiedy czytałam, pojawiały się fragmenty, które powinny były zwrócić moją uwagę na to, że coś jest nie tak, ale jakoś je zignorowałam. Na ogromny plus zasługuje końcówka, która ogromnie mnie zaskoczyła. Teraz wręcz muszę przeczytać dalsze tomy, by poznać odpowiedzi na dręczące mnie pytania.


Moja ocena: 4-/6
 
Tytuł: W sieci umysłów
Tytuł oryginalny: The Eye of Minds
Seria: Doktryna Śmiertelności/The Mortality Doctrine #1
Autor: James Dashner
Premiera: 30.09.2015r.
Ilość stron: 448
Wydawca: Wydawnictwo Albatros
Cena: 34,90 zł



W sieci umysłów | Reguła myśli | The Game of Lives

Recenzja bierze udział w wyzwaniach: Czytam fantastykę, Czytam Opasłe Tomiska 2016.

1 komentarz:

  1. Więźnia Labiryntu kocham. Całym serduszkiem, bardzo mocno i szczerze (a Newta to już w ogóle XD). W sieci umyslow podobało mi się dużo, dużo mniej, choć złe nie było :)
    Pozdrawiam!
    Czytam, piszę, recenzuję, polecam
    (odwdzięczam się za każdym komentarz na blogu) ^^

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway