Strony

28 marca 2015

Lauren Kate - Łza

Nigdy, przenigdy nie płacz” – tego przed laty nauczyła Eurekę Boudreaux jej mama. Ale teraz nie żyła, za to dziewczyna na każdym kroku natyka się na Andera – wysokiego, bladego, jasnowłosego chłopca, który wydaje się wiedzieć rzeczy, jakich wiedzieć nie ma prawa, i który ostrzega Eurekę, że jest w śmiertelnym niebezpieczeństwie, i prawie doprowadza ją do łez.
Ander nie zna jednak najmroczniejszej tajemnicy Eureki – od kiedy jej matka zginęła w tajemniczym wypadku, dziewczyna również pragnie umrzeć. Niewiele jej w życiu pozostało, jedynie stary przyjaciel Brooks i dziwny spadek: medalion, list, tajemny kamień i starożytna księga, której nikt nie rozumie.


Bałam się sięgnąć po tą pozycję tej autorki, ponieważ jej wcześniejsza seria „Upadli” nie powaliła mnie na kolana, a momentami mnie nudziła, więc miałam ogromną nadzieję, że tutaj Lauren Kate bardziej się postara. Ale niestety trochę się zawiodłam, gdyż liczyłam na coś innego, coś bardziej wciągającego i emocjonującego.

Bohaterowi są tacy nijacy. Eureka cały czas użala się nad sobą – ok rozumiem, straciła matkę, ale Diana miała również innych bliskich, którzy za nią tęsknią. Momentami nie potrafiłam tego wręcz znieść. Ander to kolejny tajemniczy chłopak jakich już wielu. Nie wiemy o nim za dużo. Najlepiej wykreowanymi bohaterami są bliźniaki Claire i William – przyrodnie rodzeństwo Eureki. To oni zachowywali się najbardziej naturalnie.

Autorka mogła wykorzystać o wiele lepiej potencjał mitologii z jakiej skorzystała. Za nim akcja na dobre się rozkręci to książka już się kończy. Niestety za dużo zostało poświęcone wprowadzeniu, które tak naprawdę nic nie wnosi. No i oczywiście musiała pojawić się miłość od pierwszego wejrzenia. To już było wiadome od samego początku, że Eureka poczuje coś do tajemniczego nieznajomego. Można znaleźć dosyć sporo podobieństw właśnie do „Upadłych”.

Myślę, że autorka miała dobry pomysł, ale tak do końca go nie wykorzystała. Najlepsze fragmenty to właśnie te, w których Lauren Kate odwołuje się do mitologii. Może bardziej postara się w kolejnym tomie.

Moja ocena: 3/6

Tytuł: Łza
Tytuł oryginalny: Teardrop
Seria: Łza/Teardrop #1
Autor: Lauren Kate
Premiera: 13.11.2013r.
Ilość stron: 409
Wydawca: Wydawnictwo Galeria Książki
Cena: 32,90 zł

Łza | Wodospad

Recenzja bierze udział w wyzwaniu: Czytam fantastykę.

1 komentarz:

  1. Tak więc lepiej nie będę czytać. Co do Upadłych - muszę pomyśleć.

    http://zakurzone-stronice.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway