Strony

06 marca 2015

Diana Gabaldon - Uwięziona w bursztynie

Claire pojawia się w szkockim Inverness w roku 1968, by przejrzeć archiwum wielebnego Reginalda, potomka jej wroga z „drugiego życia”, jakie wiodła w XVIII wieku. To rzuca światło na wiele dziwnych wydarzeń z przeszłości... Odnajdując na starym cmentarzu grób ukochanego Jamiego, Claire decyduje się powierzyć własnej córce zdumiewającą tajemnicę. I opowiada o zawirowaniach losu, jakie zagnały ją do Francji roku 1745.


Nikt nie może wymagać od nas więcej niż to, co jest w naszej mocy...”

Jak miło było powrócić do Claire i Jamiego. Ponownie zagłębiamy się w świat pełen intryg, morderstw, gwałtów, porwań czy kradzieży. Jednak na początku przeżyłam lekki szok, gdyż narratorem nie jest sama Claire, a tajemniczy Roger. Oprócz niego do powieści zostaje wprowadzona córka głównej bohaterki – Brianna. Nie można poznać ich dogłębnie, bo pojawiają się tylko na początku i pod koniec. Ale to i tak nie wszyscy nowi bohaterowie. Momentami gubiłam się kto jest kim i o co w tym wszystkim chodzi. No i z tym czasem akcji i wiekiem Claire było tak samo.

W tej części wydawać się mogłoby, że głównym wątkiem jest miłość pomiędzy Claire i Jamiem (no i po części nie można się z tym nie zgodzić), ale jest on również tłem do innych wydarzeń. Autorka pokazuje życie w XVIII-wiecznej Francji oraz Szkocji i nie idealizuje go. Mamy do czynienia z brutalną rzeczywistością świata. Czytając cały czas zastanawiałam się czy uda się im zmienić przyszłość, czy wiedza dziewczyny jakimś sposobem wpłynie na czyny Szkotów.

Książka rozśmiesza (walka na miecz i kiełbasę ;D) i wzrusza. Pochłaniałam ją z zapartym tchem i z każdą kolejną stroną chciałam więcej. I dosyć sporo można dowiedzieć się o historii, której w naszych szkołach nie uczą. 

Moja ocena: 5/6

Tytuł: Uwięziona w bursztynie
Tytuł oryginalny: Dragonfly in Amber
Seria: Obca/Outlander #2
Autor: Diana Gabaldon
Premiera: 22.07.2010r.
Ilość stron: 840
Wydawca: Wydawnictwo Świat Książki
Cena: 44,90 zł
 

Obca | Uwięziona w bursztynie | Podróżniczka | Jesienne werble | Ognisty krzyż | Tchnienie śniegu i popiołu | Kość z kości | Written In My Own Heart's Blood

Recenzja bierze udział w wyzwaniu: Czytam fantastykę



2 komentarze:

  1. Zdecydowanie nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Taka powieść wydaje się specjalnie dla mnie stworzona. Jakim cudem o niej nie słyszałam? :o

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway