Strony

02 kwietnia 2016

Arthur Conan Doyle - Pies Baskervillów



 
To jedna z najbardziej znanych powieści Conan Doyle’a. Tym razem sławny detektyw Sherlock Holmes i jego przyjaciel doktor Watson muszą rozwikłać zagadkę tajemniczych zgonów wśród spadkobierców fortuny Baskervillów. Poznają ponurą rodzinną legendę i narażając się na niebezpieczeństwo, tropią krwiożerczą bestię oraz… bezwzględnego mordercę.

W poprzednim tomie nie mieliśmy zbyt wielkich szans na rozwiązanie zagadki samemu, ponieważ praktycznie wszystkie odpowiedzi zostają nam podane na przysłowiowej tacy, więc bałam się, że podobna sytuacja będzie miała miejsce również w „Psie Baskervillów”. Czy moje obawy były rzeczywiście słuszne?

Sherlock Holmes i dr Watson otrzymują zlecenie, by rozwiązać tajemniczą sprawę dotyczącą bogatego dworu oraz legendy sprzed stulecia. Muszę przyznać, że Arthur Conan Doyle utrzymuje napięcie przez całą książkę. Nie sposób się domyśleć co będzie się dalej działo. Można się zastanawiać czy pies Baskervillów jest prawdziwy. A może wręcz przeciwnie – że może jest to zjawa, a legenda mówi prawdę. Odpowiedzi znajdujemy dopiero pod koniec książki. Niektóre z nich nieźle mnie zaskoczyły, gdyż takiego obrotu spraw kompletnie się nie spodziewałam. Oprócz głównego wątku mamy jeszcze podoczne, które wraz z bohaterami rozwiązujemy.

„Pies Baskervillów” był jedną z lepszych części przygód Sherlocka Holmesa i doktora Watsona jakie do tej pory czytałam. Myślę, że sięgnę po kolejne części.


Moja ocena: 4+/6

Tytuł: Pies Baskervillów
Tytuł oryginalny: The Hound of the Baskervilles
Seria: Sherlock Holmes #3
Autor: Arthur Conan Doyle
Premiera: 12.08.2015r.
Ilość stron: 244
Wydawca: Wydawnictwo Olesiejuk
Cena: 12,99 zł
 



Studium w szkarłacie | Znak czterech | Pies Baskervillów | Dolina strachu | Przygody Sherlocka Holmesa | Wspomnienia Sherlocka Holmesa | Powrót Sherlocka Holmesa | Pożegnalny ukłon | Sprawy Sherlocka Holmesa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway