Strony

12 listopada 2015

Arthur Conan Doyle - Studium w szkarłacie


Ta powieść rozpoczyna cykl utworów o jednym z najbardziej znanych detektywów na świecie. Dzięki niej dowiadujemy się, w jakich okolicznościach doktor John Watson – weteran wojenny – poznał ekscentrycznego Sherlocka Holmesa. Gdy obaj panowie rozpoczynają śledztwo dotyczące dwóch zbrodni dokonanych w Londynie, odkrywają, że ślady prowadzą do… Ameryki i mormonów.

O Arthurze Conanu Doylu i jego sławnym bohaterze, Sherlocku Holmesie, słyszeli już chyba wszyscy. Z samymi książkami się jeszcze nie spotkałam, ale ostatnio obejrzałam wszystkie, wyemitowane do tej pory, sezony „Sherlocka Holmesa” produkcji BBC i „Elementary”.

Sherlock Holmes to postać bardzo charakterystyczna. Mężczyzna ten potrafi po jednym spojrzeniu powiedzieć co stało się w pomieszczeniu, a także opisać człowieka czy wykryć kłamstwo. Są to umiejętności, którymi ujął moje serce i chociaż mogą się one wydawać na pierwszy rzut oka czymś magicznym, to magii w tym nie ma. Są to rzeczy, które po wieloletnim treningu można opanować. Pomimo tego, że to na Sherlocku Holmesie skupiamy się bardziej, historię poznajemy z punktu widzenia jego towarzysza – doktora Watsona. Jest to też postać bardzo ciekawa, która wkracza w świat Holmesa i próbuje się w nim odnaleźć.

Szkoda, że „Studium w szkarłacie” tak szybko się skończyło. Pomimo tego, że książka jest krótka to potrafi wciągnąć. Sama zastanawiałam się i próbowałam rozwiązać zagadkę tajemniczych morderstw, a gdy już poznajemy odpowiedzi, wszystko ładnie nabiera logicznego sensu. Ciężko coś więcej napisać, aby nie zdradzić nic z fabuły. 

Arthur Conan Doyle ujął mnie swoim stylem i nie odczuwałam tego, że książka powstała pod koniec XIX wieku. Na pewno sięgnę po dalsze części przygód tej dwójki bohaterów. 
 
Moja ocena: 5/6

Tytuł: Studium w szkarłacie
Tytuł oryginalny: A Study in Scarlet
Seria: Sherlock Holmes #1
Autor: Arthur Conan Doyle
Premiera: 12.08.2015r.
Ilość stron: 182
Wydawca: Wydawnictwo Olesiejuk
Cena: 12,99 zł

Studium w szkarłacie | Znak czterech | Pies Baskervillów | Dolina strachu | Przygody Sherlocka Holmesa | Wspomnienia Sherlocka Holmesa | Powrót Sherlocka Holmesa | Pożegnalny ukłon | Sprawy Sherlocka Holmesa

Recenzja bierze udział w wyzwaniu: Czytam zekranizowane powieści.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway