Strony

06 lutego 2015

Serialowo: Wirus #1

Po wylądowaniu Boeinga na lotnisku Kennedy'ego załoga samolotu nie odpowiada na wezwania radiostacji. Zaangażowani w akcję ratunkową epidemiolodzy odkrywają, że poza czterema pasażerami cała załoga jest martwa a na pokładzie znajduje się trumna. Wkrótce grupa naukowców wraz z dr Ephraimem Goodweatherem (Corey Stoll) na czele mierzy się z nowym, nieznanym dotąd wirusem, który zmienia ludzi  w żądne krwi stworzenia.

Książka bardzo mnie zaciekawiła, więc ucieszyłam się z faktu, że ma powstać serial na jej podstawie. 

Serial rozkręca się bardzo, ale to bardzo powoli. W całym sezonie odcinek pełen akcji był jeden, lecz nie powiem, że serial był nudny. Co to, to nie. Oglądało się go z przyjemnością oraz zaciekawieniem.

Twórcy świetnie ukazali wampiry - trochę inaczej niż zwykle, a te ich długie języki potrafiły być obrzydliwe. Jednak zawiodłam się co do jednego. Mistrza mogli ukazać trochę inaczej, nie podobało mi się to.



W serialu polubiłam dwie, no dobra, trzy postacie - hakerki (w tej roli Ruta Gedmintas), deratyzatora (Kevin Durand) oraz przemytnika (Miguel Gómez). Oni byli najbardziej żywi, reszta momentami grała sztywno i zaczęło robić się męcząco.

Dosyć mocno trzymano się powieści, ale jak to zawsze bywa - są i rozbieżności. Podobnie jak w powieści mamy motyw II wojny światowej i obozów koncentracyjnych w Polsce (w których wszyscy mówią po angielsku ;D). Został on ukazany trochę pobieżnie. Ale pojawia się także coś, czego w książce nie było i jest to naprawdę fajny motyw - organizacja wampirów polująca na... wampiry. Mam nadzieję, że w 2 sezonie wątek ten się rozkręci, bo zapowiada się obiecująco.

W wakacje wyjdzie drugi sezon, który z przyjemnością obejrzę. Również mam nadzieję, że wydawnictwo Nasza Księgarnia postanowi wydać dwa kolejne tomy z serii "Wirus".
 



Gatunek: Horror
Czas trwania odcinka: ok. 42 min
Ilość sezonów: ?
Ilość odcinków: ? (sezon 1 – 13)
Tytuł oryginału: The Strain

Obsada:
Corey Stoll – Dr Ephraim Goodweather
Mia Maestro – Dr Nora Martinez
Jonathan Hyde – Eldritch Palmer
Natalie Brown – Kelly Goodweather
David Bradley – Profesor Abraham Aetrakian
Jack Kesy – Gabriel Bolivar
Richard Sammel – Thomas Eichrost
Sean Astin – Jim Kent
Ben Hyland – Zach Goodweather
Kevin Durand – Vasiliy Fet
Miguel Gómez – Augustin „Gus” Elizalde
Robert Maillet - Mistrz 
Ruta Gedmintas - Dutch Velders

Zwiastun: 
 
Na podstawie serii książek „Wirus” Guillermo del Toro & Chucka Hogana.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway