Strony

24 lutego 2015

Jaye Wells - Sabina Kane III-V

Trzy tomy w jednej recenzji.

Dwa poprzednie jakoś mnie nie zaciekawiły. Były dobre, to przyznaję, ale nie ciągnęło mnie zbytnio do kolejnych, lecz gdy tylko zobaczyłam w bibliotece, że są dostępne, stwierdziłam, że przecież nie zaszkodzi poznać dalszych losów Sabiny, Adama, Giguhla i innych bohaterów.

Zielonooki demon
Lawinia, okrutna babka Sabiny Kane, porywa jej siostrę. Sabina postanawia odbić Maisie. Aby akcja ratunkowa się powiodła, muszą pośredniczyć w pakcie pomiędzy magami i wampirami, inaczej wszystko diabli wezmą –  nie tylko przenośnie... Plan jest trywialny – Sabina musi powstrzymać babkę przed przyzwaniem Kaina, ojca wszystkich wampirów, przy okazji ocalić bliźniaczą siostrę, przestać w nieskończoność opierać się Adamowi i zapobiec wojnie. Zanim jednak zdoła ocalić tych, na których jej najbardziej zależy, musi uratować siebie przed duchami minionych lat.

Dlaczego ocena niższa od dwóch pierwszych tomów? A bo miałam takie wrażenie, że Sabina zamiast skupić się na próbach ratowania siostry ma inne priorytety. Ale kobieta też zmieniła się (nie twierdzę, że to źle). Nie jest już tylko tą zimną, wyrachowaną morderczynią, ale zaczyna doceniać otaczających ją ludzi. Również rozwija się romans pomiędzy nią a Adamem. To co wcześniej było nieśmiałym uczuciem, tutaj staje się jawnym romansem. Lubiłam obserwować te ich niepewne podejścia do siebie. Pojawiają się równiez nowi bohaterowie – ale nie wyrobiłam sobie o nich zdania, po prostu sobie tam byli. Z najciekawszą akcją mamy do czynienia dopiero pod sam koniec. To tam kumulują się największe emocje. 

Moja ocena: 3+/6

Tytuł: Zielonooki demon
Tytuł oryginalny: Green-Eyed Demon
Seria: Sabina Kane #3
Autor: Jaye Wells
Premiera: 5.06.2012r.
Ilość stron: 396
Wydawca: Wydawnictwo Rebis
Cena: 35,90 zł

Złotousta diablica
Widmo wojny zniknęło i Sabina Kane nareszcie ma szansę skupić się na przyszłości. Jej związek z Adamem Lazarusem zmierza we właściwym kierunku, a siostra Maisie zaczyna sobie radzić z traumą po zniewoleniu w Nowym Orleanie. Jednak pewnego dnia, gdy spaceruje wygłodniała, jej uwagę przyciąga słodki aromat miejsca zbrodni. Dowiaduje się, że w mieście grasuje seryjny morderca, którego „działalność” zagraża pokojowi pomiędzy magami i wampirami. Sabina zamierza (a raczej – zostaje zmuszona) dotrzeć do prawdy, jednak gdy jest już blisko, zaczyna podejrzewać, że mordercą jest jedyna osoba, której nie będzie w stanie zabić…

Miałam nadzieję, że autorka poświęci trochę więcej na te tajemnicze morderstwa, a ten wątek urywa się po paru pierwszych rozdziałach. Czytając dalej powoli domyślałam się, kto jest ich sprawcą, lecz do końca trwałam w przekonaniu, że może jednak się mylę, ale niestety, przeczucie było dobre (trochę szkoda, bo odebrało to możliwy szok). 

Moja ocena: 3/6

Tytuł: Złotousta diablica
Tytuł oryginalny: Silver-Tongued Devil
Seria: Sabina Kane #4
Autor: Jaye Wells
Premiera: 16.10.2012r.
Ilość stron: 448
Wydawca: Wydawnictwo Rebis
Cena: 37,90 zł


Błękitnokrwista wampirzyca
Sabina ogarnięta rządzą zemsty szuka Kaina, który zamordował jej rodzinę i przyjaciół. Tropiąc go uda się w podróż do Włoch wraz z demonem Giguhlem i magiem Adamem Lazarusem, by odszukać Abla, tajemniczego maga, który przebywa w Rzymie i jako jeden z nielicznych wie, jak można pokonać jej największego wroga. Czy mag okaże się sojusznikiem, czy stanie po przeciwnej stronie? Jakie plany wobec Sabiny ma bogini Lilith?

I znowu mam pretensje do autorki, że te najciekawsze chwile urywała strasznie szybko... Pod koniec przenosimy się do Irkalii i brakowało mi trochę lepszych opisów, ale w sumie nie było tak źle. Wprowadzeni zostają kolejni nowi bohaterowie i ponownie jak w „Zielonookim demonie” nie potrafiłam sobie wyrobić o nich zdania. Z tych ostatnich trzech tomów ten był najlepszy. 

Narracja prowadzona ponownie przez Sabinę. We wszystkich tomach obecny jest humor, wulgarny język i delikatne scenki erotyczne. Bardzo specyficzne postacie to bezwzględne walory tych książek. Mnie ta seria na kolana jakoś nie powaliła, ale nie była też zła. 

Moja ocena: 3/6

Tytuł: Błękitnokrwista wampirzyca
Tytuł oryginalny: Blue-Blooded Vamp
Seria: Sabina Kane #5
Autor: Jaye Wells
Premiera: 8.04.2014r.
Ilość stron: 500
Wydawca: Wydawnictwo Rebis
Cena: 39,90 zł


Rudowłosa | Mag w czerni | Zielonooki demon | Złotousta diablica | Błękitnokrwista wampirzyca

Recenzja bierze udział w wyzwaniu: Czytam fantastykę.

2 komentarze:

  1. Od jakiegoś czasu miałam chrapkę na tę serię, ale zaczynam podejrzewać, że to zupełnie nie moje klimaty :/

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway