Strony

06 kwietnia 2015

Aprilynne Pike - Ocalona

Tavia traci w katastrofie lotniczej rodziców, a sama – jako jedyna osoba na pokładzie – cudem uchodzi z życiem. Zamieszkuje u dalszej rodziny, chodzi na psychoterapię oraz… podkochuje się w przystojnym Bensonie. Kiedy ukazuje jej się tajemniczy chłopak-widmo, a wokół niej dzieje się coraz więcej niezrozumiałych rzeczy, dziewczyna zaczyna podejrzewać, że przeszłość kryje niejeden sekret… Nie wie jednak, że świat chyli się ku upadkowi, a szansą na ratunek jest połączenie się z chłopakiem z wizji i porzucenie Bensona. A to jedyna rzecz, której Tavia nie zamierza robić. Nie zdaje sobie jeszcze sprawy, że Benson też ma swoje tajemnice…

Nie wdziałam, czego się spodziewać po książce, gdyż pierwszą serię autorki czytałam, lecz nie zrobiła na mnie wielkiego wrażenia. Opis również do końca mnie nie przekonał, ale jak zaczęłam ją czytać, trudno było się oderwać.

Główna bohaterka, Tavia, pomimo osiemnastu lat na karku, czasami potrafiła być strasznie naiwna i przez to nie zapałałam do niej jakąś wielką sympatią. Na serio nie zdziwiło jej zachowanie Bensona? Ja od początku byłam wobec niego podejrzliwa i się nie pomyliłam w osądzie. Benson to taki idealny chłopak, aż za idealny. Wysoki, przystojny, oczytany, no i zrobi wszystko dla ukochanej. Kim tak naprawdę jest? Co się dzieje z Tavią?

Książkę, nie powiem, czytało się szybko i przyjemnie, lecz połowę zagadek udało mi się rozwikłać już mniej więcej w połowie. Więc przewidywalność była. Oklepany trójkąt miłosny również. Dodatkowo wiele elementów takich jak: reinkarnacja, chłopak-widmo czy morderczy wirus - kojarzyły mi się z innymi powieściami, które do tej pory miałam okazję przeczytać. Najciekawszy w powieści jest jednak wątek paranormalny i dwa tajemnicze bractwa.

Autorka posługuje się łatwym i lekkim językiem, przystępnym dla każdego, chociaż czasami pojawiają się wyrażenia z łaciny i nie zawsze są przetłumaczone. „Ocalona” jest dobrą pozycją przy której można się łatwo zrelaksować. Nie wymaga od czytelnika wysiłku, a jak już pisałam, tajemnice bohaterki można szybko odkryć. 
 
Moja ocena: 4/6

Tytuł: Ocalona
Tytuł oryginalny: Earthbound
Seria: Ocalona/Earthbound #1
Autor: Aprilynne Pike
Premiera: 10.09.2014r.
Ilość stron: 328
Wydawca: Wydawnictwo Dolnośląskie
Cena: 29,90 zł

Ocalona | Uprowadzona | Tom 3

Recenzja bierze udział w wyzwaniu: Czytam fantastykę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway