Strony

12 czerwca 2015

Susan Beth Pfeffer - This World We Live In

Minął rok odkąd meteor zderzył się z Księżycem, powodując katastrofalne zmiany klimatu na Ziemi. Dla Mirandy Evans, życie które znała już nie istnieje. Jej przyjaciele oraz sąsiedzi nie żyją, tak samo krajobraz, a jedzenia jest coraz mniej.
Walka o przetrwanie staje się cięższa, kiedy ojciec i macocha Mirandy przybywają wraz z dzieckiem oraz trójką obcych. Jednym z przybyszów jest Alex Morales. Kiedy skomplikowane uczucia Mirandy w stosunku do Alexa zmieniają się w miłość, jego plany na przyszłość udaremnia ich związek. Niszczycielskie tornado uderza w Howell i Miranda podejmuje decyzję, która zmieni ich życia na zawsze.*

Po dwóch poprzednich tomach, które mi się podobały przyszła część, która, miałam wrażenie, została napisana żeby po prostu sobie była. Nie dzieje się nic nowego – obserwujemy zmagania się bohaterów z brakiem żywności oraz światła słonecznego. Ponownie wracamy do pamiętnika Mirandy i to z jej punktu widzenia znowu oglądamy świat po katastrofie. Tak jak myślałam przy pisaniu recenzji do poprzedniego tomu zarówno rodzina Mirandy jak i Alexa pojawia się w "This World We Live In". Najlepiej w całej książce wypadła końcówka – jestem ciekawa czy tajemnica Mirandy zostanie odkryta przez Alexa oraz innych bohaterów.

Ponownie język jest bardzo prostu i łatwy w zrozumieniu. Pomimo tego, że książka nie zawiera w sobie wiele akcji, wciąga ona w swój świat. Czyta się ją także bardzo szybko, ale to pewnie też zasługa tego, że nie ma on wielu stron. Na tej części dosyć mocno się zawiodłam. Mam nadzieję, że ostatni tom serii wypadnie lepiej niż ten.

Moja ocena: 3/6

Tytuł: This World We Live In
Seria: Ocaleni/The Last Survivors #3
Autor: Susan Beth Pfeffer
Premiera: 3.05.2010r.
Ilość stron: 239
Wydawca: Scholastic

Życie, które znaliśmy | The Dead and the Gone | This World We Live In | The Shade of Moon

Recenzja bierze udział w wyzwaniu: Czytam fantastykę.

* opis goodreads.com, moje tłumaczenie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway