Strony

16 lipca 2015

Stephen King - Czery pory roku

SKAZANI NA SHAWSHANK
Andy odsiaduje karę dożywotniego więzienia za podwójne morderstwo, którego nie popełnił. W Shawshank rządzą sadystyczni strażnicy, a dyrektor więzienia to hipokryta i oszust. Ale Andy jest sprytniejszy od każdego z nich. Lata, jakie przyjdzie mu spędzić w celi, wykorzysta na przygotowanie misternego planu zemsty tak zaskakującego, że zmyli nawet najbliższych mu współwięźniów...
ZDOLNY UCZEŃ
Todd Bowden wpada na trop hitlerowskiego zbrodniarza, który pod przybranym nazwiskiem ukrywa się w amerykańskim miasteczkiem. Trzynastoletni chłopak okaże się bardzo pojętym uczniem oprawcy z Auschwitz...
CIAŁO
Czwórka dwunastoletnich chłopców wyrusza do lasu w poszukiwaniu ciała martwego nastolatka...
METODA ODDYCHANIA
Emlyn McCarron opowiada historię niezwykłego porodu, jaki przed laty odebrał w Wigilię Bożego Narodzenia. Porodu, który zaczął się śmiercią pacjentki w wyjątkowo drastycznych okolicznościach...

Tę książkę już kiedyś miałam w rękach i wtedy przeczytałam tylko „Skazanych na Shawshank”, a do reszty jakoś nie mogłam się zmusić i chyba było to przeczucie, ponieważ w ogóle nie przypadły mi do gustu (wybaczcie mi wszyscy fani Kinga). Nie rozumiem zachwytów nad tymi opowiadaniami.

Czytając teraz dalsze opowiadania momentami naprawdę miałam ochotę rzucić tą książką, bo strasznie się męczyłam. W „Ciele” autor niepotrzebnie opóźnia całą akcje beznadziejnymi opowiadaniami, które nie mają w ogóle związku z całą historią. Nie działo się w nim nic nadzwyczajnego. „Metoda oddychania” zaczyna się opowieścią o tajemniczym klubie, a dopiero potem jest właściwa akcja. Chociaż autor przesadził pod koniec, dodając fantastyki, co zepsuło mi cały odbiór tego opowieści. Sami „Skazani na Shawshank” nie powalają na kolana, historia Andy'ego opowiedziana słowami jest mniej ciekawa niż jej filmowa wersja. Już najlepiej wypada „Zdolny uczeń” ponieważ ma najciekawszych bohaterów i obserwujemy jak pomiędzy nimi wyrasta chora zależność.

Jeżelibym miała ułożyć je w kolejności od najlepszej do najsłabszej to by wyglądało tak: „Zdolny uczeń”, „Skazani na Shawshank”, „Metoda oddychania” i „Ciało”.

Prawie wszystkie opowiadania z tej książki zostały zekranizowane. „Skazani na Shawshank” pod swoim pod swoim oryginalnym tytułem, „Zdolny uczeń” jako „Uczeń Szatana”, a „Ciało” - „Stań przy mnie”. Jak tylko znajdę chwilę to na pewno z ciekawości, czy są lepsze, czy gorsze, je obejrzę. 


Moja ocena: 3-/6

Tytuł: Cztery pory roku
Tytuł oryginalny: Different Seasons
Seria: ---
Autor: Stephen King
Premiera: 2001r.
Ilość stron: 512
Wydawca: Wydawnictwo Albatros
Cena: 38,80 zł
Dostępne w wydaniu kieszonkowym.
 

Recenzja bierze udział w wyzwaniach: Czytam zekranizowane powieści, Książkowe porządki.

2 komentarze:

  1. Muszę się w końcu za nią zabrać, planuję to już od lat :P
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że ja nie jedyna zbieram się do czytania jego książek przez długi czas :D

      Usuń

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway