Strony

26 grudnia 2015

Filmowo: Gwiezdne wojny: Przebudzenie Mocy



Nie uważam się za fankę „Gwiezdnych wojen”. Prawda jest taka, że nigdy w życiu nie widziałam całego odcinka poprzednich części. Więc co mnie podkusiło, żeby pojechać na „Przebudzenie Mocy”? A na seansie wylądowałam za sprawą mojej koleżanki, która tak jak ja nie miała wcześniej większej styczności z tą sagą, ale chciała zobaczyć co zostało przygotowane tym razem. 

Muszę przyznać, że nie trzeba było oglądać poprzednich części, aby zrozumieć co dzieje się w „Przebudzeniu Mocy” (a tego się właśnie najbardziej obwiałam – że nie zrozumiem kompletnie niczego… Uff.. Dobrze, że okazało się odwrotnie). Cała akcja dzieje się 30 lat po tej w epizodzie VI. Głównymi bohaterami są Rey (w tej roli Daisy Ridley) oraz szturmowiec Finn, który przeszedł na jasną stronę mocy (John Boyega), a klasyczne postacie znane z uniwersum „Gwiezdnych wojen” pojawiają się bądź w połowie filmu, bądź na sam jego koniec. Jednak podobało mi się to, że film tylko nawiązuje do poprzednich części, a my mamy szansę obejrzeć w rolach głównych nowe postacie, które twórcom naprawdę się udały i były niezwykle interesujące. Polubiłam zarówno wojowniczą Rey jak i próbującego ją poderwać Finna. Aktorzy wykonali naprawdę świetną robotę. 

W filmie nie brakuje także humoru, czy to za sprawą tekstu wypowiadanego przez aktorów, czy przeróżnych gestów wykonanych i to nie tylko przez ludzkie postacie. W „Przebudzeniu Mocy” cały czas coś się dzieje i to od samego początku, przez co nie można się nie nudzić. Nie brakuje również brutalnych scen - od walk po śmierć. Razem z bohaterami przemierzamy galaktyki, odwiedzamy planety - wszystko wygląda niezwykle realnie, nie widać, że mamy do czynienia z efektami specjalnymi. Film nie znudził mnie, a wręcz zachęcił do czekania na kolejne części, a nawet obejrzenia poprzednich. Obejrzycie sobie, a na ponad dwie godziny będziecie mieli zapewnioną rozrywkę.



Zwiastun:



Reżyseria: J. J. Abrams
Scenariusz: Lawrence Kasdan, J. J. Abrams, Michael Arndt
Gatunek: Przygodowy, Sci-Fi
Producent: USA
Premiera: 14 grudnia 2015 (świat)/18 grudnia 2015 (Polska)
Czas trwania: 2h 15min
Tytuł oryginalny: Star Wars: The Force Awakens

Obsada:
Harrison Ford – Han Solo
Mark Hamill – Luke Skywalker
Carrie Fisher – Księżniczka Leia
Adam Driver – Kylo Ren
Daisy Ridley – Rey
John Boyega – Finn
Oscar Isaac – Poe Dameron


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway