Strony

02 grudnia 2015

Jessica Sorensen - Przypadki Callie i Kaydena



 
Dla Kaydena cierpienie w milczeniu było jedynym sposobem, by przeżyć. Jeśli miał szczęście, nie wychylał się i wypełniał polecenia, mógł przetrwać kolejny dzień. Jednak pewnej nocy, kiedy zdawało się, że jego szczęście – a może nawet i życie – właśnie się kończy, pojawił się anioł imieniem Callie. Kayden został ocalony
Callie nie wierzyła w szczęśliwe zrządzenia losu. Przynajmniej od czasu swoich dwunastych urodzin, gdy odebrano jej wszystko. Kiedy najgorsze już minęło, dziewczyna pogrzebała uczucia i przysięgła nigdy nikomu nie zdradzić, co się naprawdę wydarzyło. Teraz, sześć lat później, nadal zmaga się z bolesną tajemnicą...
Gdy traf sprawia, że Kayden i Callie zaczynają uczęszczać do tego samego college’u, chłopak z determinacją postanawia poznać bliżej piękną dziewczynę, która odmieniła jego los. Jest przekonany, że Callie nie pojawiła się w jego życiu bez powodu. Im bardziej próbuje stać się częścią jej świata, tym mocniej uświadamia sobie, że tym razem to ona potrzebuje ocalenia...

O książce Jessici Sorensen czytałam jeszcze przed polską premierą, a skoro udało mi się wygrać tom drugi, postanowiłam, że trzeba przeczytać „Przypadki Callie i Kaydena”.

Tak jak wskazuje tytuł, głównymi bohaterami są Callie i Kayden. Nastolatkowie wkraczają w świat dorosłych z naprawdę ciężkim bagażem życiowym. Z postaciami zżyłam się od pierwszych stron. Łatwo się było domyśleć co się stało Callie, kiedy była mała oraz co się dzieje z Kaydenem, ale to nie było najważniejsze. Autorka skupia się na tym jak dziewczyna i chłopak radzą sobie z tym każdego dnia. Jessica Sorensen wykreowała ciekawe profile psychologiczne postaci. Każda z nich radzi sobie jak może i otacza się zaufanymi ludźmi.

Książka przypominała mi inną powieść, a mianowicie „Morze Spokoju”, które jakiś czas temu czytałam. W obu pozycjach mamy dwóch narratorów – chłopaka i dziewczyną, którzy zostali pokrzywdzeni przez los i nawzajem siebie ratują. Jednak „Przypadki” są o wiele brutalniejsze. Od książki nie szło się oderwać i pochłonęłam ją w mgnieniu oka. Pomimo tego, że autorka porusza ciężkie tematy, momentami nie dało się nie pośmiać z zachowania Setha, a nawet samej Callie.

Kiedy czekałam na zajęcia i czytała „Przypadki”, tą pozycją udało mi się zarazić dwie koleżanki z roku, które pochłonęły ją w jeden dzień i nie mogły się doczekać drugiego tomu. Ja także na pewno sięgnę po „Ocalenie Callie i Kaydena”, gdyż autorka tak zakończyła książkę, że trzeba poznać odpowiedzi.

Rosja
„Przypadki Callie i Kaydena” ze spokojem mogę polecić każdemu. Autorka porusza naprawdę ciężkie tematy, o których rzadko kiedy głośno się mówi.


Moja ocena: 5+/6

Tytuł: Przypadki Callie i Kaydena
Tytuł oryginalny: The Coincidence of Callie and Kayden
Seria: Przypadki/The Coincidence #1
Autor: Jessica Sorensen
Premiera: 15.06.2015r.
Ilość stron: 366
Wydawca: Wydawnictwo Zysk i S-ka
Cena: 34,90 zł


Przypadki Callie i Kaydena | Ocalenie Callie i Kaydena | The Destiny of Violet & Luke | The Probabulity of Violet & Luke | The Certainty of Violet & Luke | The Resolution of Callie & Kayden | Seth & Greyson

4 komentarze:

  1. Uwielbiam tę książkę. Jedna z moim ulubionych z gatunku NA.
    Pozdrawiam.

    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz naprawdę nie dziwię się, że jest oceniana tak wysoko :)

      Usuń
  2. Ta druga okładka, którą dodałaś poniżej - szalenie mi się podoba!
    A książkę zaczęłam czytać, ale niestety nie dokończyłam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też się strasznie podoba :)
      To dokończ, bo myślę, że warto :D

      Usuń

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway