Strony

06 grudnia 2015

Kami Garcia & Margaret Stohl - Beautiful Redemption


Czy śmierć jest końcem... a może dopiero początkiem? Ethan Wate spędził większość swojego życia pragnąc uciec z małego południowego miasteczka Gatlin. Nigdy nie marzył, że pozna dziewczynę z jego snów, Lenę Duchannes, która odsłoniła potężny sekret, przeklętą stronę Gatlin, ukrytą na widoku. I nigdy nie spodziewał się, że będzie zmuszony zostawić wszystkich i wszystko na kim i czym mu zależy. Więc kiedy Ethan budzi się po mrożących krew w żyłach wydarzeniach Osiemnastego Księżyca, ma jeden cel: znaleźć drogę powrotną do Leny i tych, których kocha. W Gatlin, Lena sama robi wszystko, aby sprowadzić Ethana – nawet jeśli to oznacza, że musi zaufać starym wrogom bądź zaryzykować życiem swojej rodziny i przyjaciół. Nawet rozdzieleni światami, Ethan i Lena muszą ponownie pracować razem, aby zmienić swój los. *

The right thing and the easy thing are never the same.”

Beautiful Redemption” to czwarta i ostatnia część „Kronik Obdarzonych”, która niestety nie została wydana w Polsce (i marne są szanse, aby to się zmieniło), ale „Istoty Chaosu” zakończyły się w takim momencie, że po prostu musiałam poznać dalsze losy Ethana i Leny.

Większą część historii obserwujemy z punktu widzenia Ehana, ale mamy szansę poznać także jej niewielką część oczami Leny. Cieszę się z tego zabiegu, ponieważ bohaterowie zostają dosyć mocno rozdzieleni i dzięki temu miałam lepszą szansę na poznanie szerszej perspektywy wydarzeń. Już od pierwszego tomu bardzo polubiłam ich wszystkich, więc kibicowałam im i martwiłam się razem z nimi. Możemy zauważyć zmianę niektórych postaci, widzimy jak ewoluują.

There are lots of things we choose not to see. Doesn't mean they aren't there, even if we wish they weren't.”

Muszę przyznać, że autorkom udało się wykreować naprawdę ciekawy, pozaziemski świat. Chociaż cała książka skupia się na powrocie Ethana do świata żywych, cały czas coś się działo i nie mogłam się nudzić. Powieść wciągnęła mnie od pierwszych stron. Końcówkę w jakimś stopniu idzie przewidzieć, ale nie przeszkadzało mi to w czytaniu.

Historia o miłości i poświęceniu, a także o walce o swoich bliskich. Cieszę się, że nie jest to moje pożegnanie ze światem Obdarzonych, ponieważ jeszcze do nich powrócę za sprawą innych serii powiązanych z nim, przykładowo „Niebezpieczne istoty”.

As Amma used to say, the good thing about the truth is it’s true, and there’s no arguing with the truth. You may not like it, but that doesn’t make it any less true.”
Niemcy

Moja ocena: 4/6

Tytuł: Beautiful Redemption
Seria: Kroniki Obdarzonych/Caster Chronicles #4
Autor: Kami Garcia & Margaret Stohl
Premiera: 23.10.2012r.
Ilość stron: 456
Wydawca: Wydawnictwo Little, Brown Books for Young Readers

Piękne Istoty | Istoty Ciemności | Istoty Chaosu | Beautiful Redemption

Recenzja bierze udział w wyzwaniu: Czytam fantastykę.

* opis goodreads.com; moje tłumaczenie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway