Strony

22 grudnia 2015

Kathy Reichs & Brendan Reichs - Wirusy

Czwórka nastolatków znajduje nieśmiertelnik. Chcąc zidentyfikować właściciela, bohaterowie włamują się do pobliskiego laboratorium, gdzie odkrywają szczeniaka, na którym  przeprowadzano doświadczenia. Turk jest nosicielem wirusa, którym może zarazić się cała grupa. Okazuje się, że nieśmiertelnik należał do Katherine Heaton, zaginionej w niewiadomych okolicznościach w 1969 roku. Przyjaciele, próbując rozwiązać zagadkę śmierci kobiety, natrafiają na jej zwłoki. Następnego dnia kości kobiety znikają z miejsca wypadku... Tymczasem dzięki wirusowi, którym się zarazili, bohaterowie nabywają umiejętności właściwych wilkom. Dzięki temu udaje im się wyjść cało z wielu niebezpiecznych sytuacji – ktoś bowiem stara się ich zabić…

Kathy Reichs to pisarka, która stworzyła bestsellerową serię "Kości" na której opiera się znany serial o tym samym tytule, który ja także uwielbiam oglądać. Postanowiłam dać szansę serii "Wirusy", którą napisała wraz z synem,

Głównymi bohaterami "Wirusów" są czterej nastolatkowie – Tory, Hi, Shelton i Ben. Lecz to z perspektywy Tory obserwujemy wydarzenia, która ma znaczący wpływ na wydarzenia. Każdy z nich jest bardzo specyficzną osobą, przez co różnią się od siebie, lecz łączy je jedna rzecz - a mianowicie zamiłowanie do nauki, które pomaga im dosyć często wybrnąć z tarapatów (więc uczmy się ciągle czegoś nowego a może się przyda). Postacie momentami zachowywały się trochę za bardzo dojrzale jak na 14-16 latków, lecz można się do nich z łatwością przekonać. Ja najbardziej polubiłam rozważnego i spokojnego Bena oraz impulsywną i zwariowaną Tory.

Książka prosta, ale ciekawa. Autorzy połączyli ze sobą elementy kryminału, thrillera i fantastyki. Kathy & Brendan Reichs potrafili zaskoczyć mnie czasami i to nawet bardzo, ponieważ na pewno nie spodziewałam się takich obrotów akcji. Chociaż muszę przyznać, że momentami książka trochę naiwna, ponieważ nie wierzę w to, że można mieć aż takie szczęście i za każdym razem unikać wykrycia.

Powieść napisana lekkim i naprawdę przystępnym językiem przez co czyta się szybko. Znajdujemy też w książce wiele różnych, ciężkich odniesień medycznych czy technicznych, ale zostały one wyjaśnione i nie miałam problemu z ich zrozumieniem.

Jeśli ktoś lubi zagadki kryminalne nad których rozwiązaniami trzeba się namęczyć to na pewno się spodoba, nawet dorosłym, chociaż książka przeznaczona dla trochę młodszych czytelników. Z przyjemnością zapoznam się z kolejnymi tomami.


Moja ocena: 4/6

Tytuł: Wirusy
Tytuł oryginalny: Virals
Seria: Wirusy/Virals #1
Autor: Kathy Reichs & Brendan Reichs
Premiera: 21.05.2014r.
Ilość stron: 384
Wydawca: Wydawnictwo Dolnośląskie
Cena: 34,90 zł

Wirusy | Skarb | Kod | Exposure | Terminal

Recenzja bierze udział w wyzwaniu: Czytam fantastykę.

2 komentarze:

  1. Gdzie mogę znaleźć 4 tom przetłumaczony na język polski ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, z tego co mi wiadomo, nie został on wydany w języku polskim :(

      Usuń

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway