Strony

19 września 2014

Serialowo: Statek

Globalny kataklizm, spowodowany wypadkiem podczas włączania akceleratora cząsteczek w szwajcarskiej Genewie, sprawia, że załoga, uczniowie i kilku nauczycieli na pokładzie Gwiazdy Polarnej przeżyją największą przygodę ich życia.  Po burzy i bardzo silnym sztormie, z którego cudem udało im się przeżyć, kapitan statku i nauczycielka – naukowiec uzmysławiają sobie, że są prawdopodobnie jedynymi ludźmi, którzy przeżyli katastrofę. Na pokładzie znajdują się również dwie córki kapitana, dorastająca Ainhoa i kilkuletnia Valeria, instruktor przetrwania Gamboa, pierwszy oficer Julián de la Cuadra oraz załoga, wśród której jest kucharka Salome i niezbyt rozgarnięty Burbuja. Towarzyszy im także Ulises, który twierdzi, że jest synem de la Cuadry. Załoga i pasażerowie "Gwiazdy Polarnej" muszą stawić czoła wielu zagrożeniom. Nie wiedzą też, czy mogą sobie nawzajem ufać.

Do oglądania tego serialu zabrałam się, ponieważ zaczęłam uczyć się hiszpańskiego, a to jest dla mnie najlepszy sposób na naukę. I muszę stwierdzić, że po pierwszych odcinkach niesamowicie wciągnął mnie w swój świat pomimo tego, że czasami był tak nielogiczny. 



W serialu mamy bohaterów od groma, ale do mojego serca na stałe zakradła się sześcioletnia Valeria. Podobało mi się to, że zawsze wprowadzała nas do prawie każdego odcinka opowiadając jakąś historię; to, że pomimo swojego wieku potrafiła wiele rzeczy zrozumieć. Polubiłam również Vilmę i Bąbla oraz Ainhoę i Ulisesa. Najbardziej irytowała mnie swoim zachowaniem Estela, która nie potrafiła podjąć decyzji, zachowywała się jak rozpieszczona księżniczka.

Muszę przyznać, że twórcy potrafili zaskakiwać i utrzymywać napięcie. W serialu pojawia się wiele tajemnic, przy których rozwiązaniu trzeba się naprawdę mocno nagłowić. Często bohaterowie muszą zmagać się z jakimiś niebezpieczeństwami, które pojawiają się w totalnie zmienionym świecie. Wielkie wodospady, groźne zwierzęta, burze, mgły... Nie podobało mi się to, że za każdym razem wszyscy wychodzili z opresji bez szwanku, no ale cóż to tylko serial.

Kolejna wersja końca świata, tylko że tutaj winni jemu są ludzie. Teraz zastanawiam się czy coś takiego jest możliwe. Czy akcelerator cząsteczek może wywołać czarną dziurę, która pochłonie prawie cały ląd? Myślę, że warto go obejrzeć, nawet dla samego relaksu.

I teraz takie pytanie ode mnie: znacie może jakieś ciekawe seriale czy filmy hiszpańskojęzyczne? Jeśli tak, to piszcie :)

Zwiastun:


Twórcy: Ivan Escobar, Alex Pina
Gatunek: dramat, sci-fi, przygodowy
Czas trwania odcinka: ok. 1h 15min
Ilość sezonów: 3
Ilość odcinków: 43 (sezon I: 13; sezon II: 14; sezon III: 16)
Tytuł oryginału: El barco

Obsada:
Blanca Suárez – Ainhoa Montero
Mario Casas – Ulises Garmendia
Irene Montala – Julia Wilson
Neus Sanz – Salome Palacios
Juanjo Arterno – Ricardo Montero
Marina Salas – Vilma
David Seijo – Ramiro
Javier Hernandez – Piti
Giselle Calderón – Estela
Patricia Arbúes – Valeria Montero
Luis Callejo – Julian de la Cuarda
Ivan Massagué – Burbuja (Bąbel)
Juan Pablo Shuk – Gamboa
Bernabe Fernandez – Andres Palomares

3 komentarze:

  1. Eh, nie mam czasu rozpoczyna kolejnego serialu, bo mam całe mnóstwo zaległości.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja polecam El Internado- boski <3
    Z filmów to Trzy metry nad niebem <3
    El Barco oglądałam i żałuję, że nie ma więcej odcinków :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie El Internado planuję obejrzeć już od dłuższego czasu, ale niestety początkowe sezony są tylko z lektorem ;(, ale chyba i tak po niego sięgnę bez względu na to ;) Trzy metry nad niebem oglądałam i to nie raz ;) No właśnie szkoda, że nie ma więcej odcinków El Barco ;(

      Usuń

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway