Strony

19 września 2014

P. C. Cast & Kristin Cast - Klątwa Neferet

Szesnastoletnia Emily Wheiler dorastała w XIX-wiecznym Chicago, otwartym na świat za sprawą zorganizowanej tam Wystawy Światowej. Nagła śmierć matki diametralnie zmienia jej życie. Skrzywdzona, lecz wciąż pragnąca miłości i swobody Emily ucieka z domu, by zacząć wszystko od nowa. Przybiera odmienne imię, a w jej umyśle rodzi się pragnienie, by zemścić się na mężczyźnie, któremu kiedyś ufała.

(...) pragnienie zemsty to przekleństwo, ponieważ nigdy nie można jej osiągnąć. Nie ma na świecie dwojga ludzi lub wampirów, którzy potrafiliby kochać, nienawidzić, cierpieć i wybaczać w taki sam sposób. Nienasycona żądza wymierzenia kary staje się toksyną, która zatruwa życie i niszczy duszę.”

Klątwa Neferet” to kolejna opowiastka z cyklu „Dom Nocy”. W tej skupiamy się na życiu najwyższej kałanki szkoły dla wampirów w Tulsie. Obserwujemy jej życie po śmierci matki, kiedy musi żyć z ojcem, który lubi wypić. Poznajemy również przyczyny jej późniejszego zachowania, ale one i tak nie usprawiedliwiają tego, co robi. Jako szesnastolatka wydaje się być niewinną dziewczyną, ale uważnie się przyglądając, można zauważyć w niej odrobinę ciemności. Momentami ją lubiłam, lecz były chwile, w których z miłą chęcią bym ją udusiła.

Jak do tej pory jest to najciekawsza nowela, która opowiada o życiu dorosłych bohaterów sprzed przemiany i tak jak już pisałam, są nawet ciekawsze od samego cyklu „Dom Nocy”. Momentami można odczuć grozę zaistniałej sytuacji, w której znalazła się młodziutka Emily. Pomimo niewielu stron książka wciąga. Nawet pomimo tego, że wiedziałam jak zakończy się, to ciągle zastanawiałam się jak bohaterka wybrnie z danej sytuacji. Więc można teraz zaapelować do autorek i niech jak najszybciej kończą lub piszą tak ciekawie jak tutaj.

Moja ocena: 3+/6

Tytuł: Klątwa Neferet
Tytuł oryginalny: Neferet's Curse
Seria: House of Night Novellas #3
Autor: P. C. Cast & Kristin Cast
Premiera: 16.04.2014r.
Ilość stron: 160
Wydawca: Wydawnictwo Książnica
Cena: 25,00 zł


Recenzja bierze udział w wyzwaniu:
http://magicznyswiatksiazki.pl/czytam-fantastyke-2014/


Przysięga Smoka | Ślubowanie Lenobii | Klątwa Neferet | Kalona's Fall

2 komentarze:

  1. Neferet jest ciekawą postacią, mam tę książkę u siebie, więc niedługo zapoznam się z jej historią :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam tylko pierwszy tom "Domu Nocy" (choć mam chyba siedem części cyklu), a ta książka bardzo mnie kusiła - głównie okładką :) Ale przeważył aspekt ekonomiczny i "Klątwy Neferet" nie kupiłam :/

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway