Strony

12 marca 2016

Kathrin Schrocke - Freak City



 
Kiedy piętnastoletni Mika poznaje głuchą Leę, jego świat zupełnie się zmienia. Dziewczyna jest bezpośrednia, pełna werwy i... piękna. Żyje jednak w świecie ciszy, do którego chłopak z trudem znajduje dostęp. Poruszająca powieść o rodzącym się uczuciu nastolatków - dla nastolatków.

„Freak City” chciałam przeczytać już dawno, ale jakoś zapomniałam o tej książce do czasu, aż nie zobaczyłam jej na półce w bibliotece.

Głównym bohaterem jest 15-letni Mika, który przypadkiem poznaje głuchą Leę. Czasami chłopak potrafił się zachować i nie można mu było niczego zarzucić, a czasami zachowywał się jak przysłowiowy „dupek”. Podziwiałam za to Leę, która pomimo trudności nie poddawała się. Przeraziło mnie za to, jaki mają do niej stosunek jej rodzice i rodzeństwo – czysta ignorancja. Miałam też takie wrażenie, że książka skupia się bardziej na związku Miki nie z Leą, lecz z jego byłą dziewczyną – Sandrą.

Autorka w książce pokazuje, że osoby niesłyszące potrafią i chcą prowadzić normalne życie. Mają swoje zwyczaje, żarty i cały odrębny świat, do którego ciężko jest się dostać. Historia stworzona przez Kathrin Schrocke jest ciekawa, ale jej potencjał nie został do końca wykorzystany. Momentami autorka skupiła się za bardzo na nie potrzebnych sytuacjach i opisach. Nie podobała mi się bardzo w książce jedna rzecz – a mianowicie to, że autorka sprowadza związek „do łóżkowej przygody”, a także jednoznaczne zakończenie powieści, tak jakby to było najważniejsze. Plusem na pewno jest lekki język i szybkość czytania. „Freak City” na pewno bardziej spodoba się młodszym czytelnikom niż mnie. 


Moja ocena: 3+/6

Tytuł: Freak City
Tytuł oryginalny: Freak City
Seria: ---
Autor: Kathrin Schrocke
Premiera: 4.10.2012r.
Ilość stron: 224
Wydawca: Wydawnictwo Dreams
Cena: 27,99 zł
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway