Strony

26 marca 2016

Tessa Gratton - Strażniczka krwi



Dla Mab magia krwi jest równie naturalna jak oddychanie. Wraz z innymi czarownicami mieszka na położonej na odludziu farmie, praktykując zaklęcia. Niestety jedno z jej zaklęć przypadkowo uwalnia potężną, długo uśpioną klątwę, która uderza w jej przyjaciela Willa...

Po rozczarowaniu pierwszym tomem postanowiłam dać szansę kolejnemu, gdyż w opisie widnieją zupełnie inni bohaterowie, więc z nadzieją, że może coś się zmieni, sięgnęłam po nią. I czy rzeczywiście coś się zmieniło?

Także jak w poprzednim tomie wydarzenia obserwujemy z punktu widzenia dwóch postaci – tym razem Mab i Willa. Mab, można powiedzieć, jest trochę szalona. Magia znaczy dla niej wszystko – tak została wychowana. Dba także o każdego, kto trafi pod jej opiekę. Z kolei Will jest jej kompletnym przeciwieństwem. Spokojny, ułożony i próbujący wszystko racjonalnie wytłumaczyć. Polubiłam ich bardziej niż Sillę i Nicka, ale i tak czasami miałam co do nich wątpliwości.

„Strażniczka krwi” praktycznie nie ma nic wspólnego z pierwszym tomem, więc swobodnie można sięgnąć po nią bez znajomości „Magii krwi”, lecz i tak można zdradzić sobie niektóre fakty z poprzedniej części, więc ostrożnie. Czytając ją miałam wrażenie, że czytam praktycznie to samo co w pierwszym tomie, tylko zmieniono imiona głównych bohaterów. Także mamy tajemnicze niebezpieczeństwo, romans i magię w tle oraz tajemnicze wpisy pomiędzy rozdziałami, które opowiadają historię Mab i Willa. I niestety, ponownie się rozczarowałam. Tak jak pisałam w recenzji poprzedniego tomu, książka spodoba się bardziej młodszym czytelniczkom. Ja szybko o tej pozycji zapomnę.


Moja ocena: 3/6

Tytuł: Strażniczka krwi
Tytuł oryginalny: The Blood Keeper
Seria: The Blood Journal #2
Autor: Tessa Gratton
Premiera: 21.05.2014r.
Ilość stron: 408
Wydawca: Wydawnictwo Dolnośląskie
Cena: 34,90 zł
 


Magia krwi | Strażniczka krwi

Recenzja bierze udział w wyzwaniach: Czytam fantastykę, Czytam Opasłe Tomiska 2016.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway