Strony

17 września 2016

Nina George - Lawendowy pokój




W swojej księgarni – o wiele mówiącej nazwie "Apteka Literacka" – Jean Perdu sprzedaje książki tak jak farmaceuta medykamenty. Umiejętnie rozpoznaje, co ktoś nosi w sercu, i proponuje odpowiednią fabułę na konkretny problem. Nie potrafi jednak uleczyć własnego cierpienia, które zaczęło się pewnej nocy wiele lat temu, kiedy odeszła od niego ukochana kobieta.

Wszystko się zmienia, gdy Jean w końcu otwiera pozostawiony przez nią list. Wcześniej nie miał odwagi go przeczytać…

„Kochać to czasownik, określa czynność... zatem trzeba ją wykonać. Mniej gadać, więcej robić. Nieprawdaż?

„Lawendowy pokój” to książka, o której było dosyć głośno. Ale jak to często bywa z takimi książkami, nie zawsze należą one do tych, które warto czytać. Czy tak było i z powieścią Niny George?

Głównym bohaterem jest samotny pięćdziesięcioletni Jean Perdu. Mężczyzna od ponad dwudziestu lat głęboko w swoim sercu zachowuje miłość do tej jednej, jedynej kobiety, przez co nie potrafi cieszyć się życiem. Prowadzi on także na barce księgarnię o dosyć ciekawej nazwie „Apteka Literacka”. Sam pomysł książek jako lekarstw na różne przypadłości bardzo mi się spodobał i za to można dać plusa autorce.

„Czasami pływamy w nieprzelanych łzach i możemy utonąć, jeśli je w sobie zatrzymamy.

„Lawendowy pokój” to powieść o straconej i odnalezionej na nowo miłości. O silnej przyjaźni, wybaczaniu, a także o tym, że nie warto żyć przeszłością, gdyż liczy się to co teraz i co będzie. W książce znalazłam sporo przepięknych cytatów i myśli, które sobie zapisałam. Powieść potrafi być ciekawa, ale potrafi być także nużąca. I to właśnie mnie bardziej ona nużyła niż zaciekawiła – nawet miałam ochotę odłożyć ją, ale iż do końca nie zostało wiele stron postanowiłam, że dotrę tam.

„Kochany jest ten, kto kocha. Zauważyłeś, że większość ludzi najchętniej chciałaby, aby ich kochano, ale sama niespecjalnie przykłada się do kochania? Diety, pogoń za pieniądzem, czerwona bielizna... ba, gdyby z takim samym zapałem podeszli do miłości, świat byłby stokroć piękniejszy i wolny od majtek korygujących.


Moja ocena: 3/6

Tytuł: Lawendowy pokój
Tytuł oryginalny: Das Lavendelzimmer
Seria: ---
Autor: Nina George
Premiera: 30 lipca 2014r.
Ilość stron: 344
Wydawca: Wydawnictwo Otwarte
Cena: 34,90 zł

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway