Strony

17 października 2015

Kat Falls - Nieludzie


W wyniku katastrofy biologicznej tereny na wschód od Mississippi zostały opuszczone. Feral Zone to miejsce zainfekowane przez wirus, który zamienił miliony ludzi w krwiożercze bestie. Przebywanie na tym terenie jest śmiertelnie niebezpieczne. Lane McEvoy nie potrafi sobie wyobrazić, po co w ogóle ktoś miałby próbować się tam dostać, skoro życie na zachodzie kraju jest bezpieczne i wygodne, dokładnie takie, jak Lane lubi. Jednak niespodziewanie dziewczyna dowiaduje się, że bliska jej osoba przekroczyła mur odgradzający skażony teren i znalazła się w Feral  Zone. Lane wyrusza na wschód, zupełnie nieprzygotowana na to, co znajdzie w ruinach cywilizacji…

Lubię wyszukiwać pozycje, które mnie zainteresują na goodreads.com i to także tam, po raz pierwszy, ujrzałam książkę Kat Falls. I byłam niezmiernie szczęśliwa, kiedy zobaczyłam, że ma zostać wydana w Polsce. Z tą autorką miałam już także do czynienia, za sprawą powieści skierowanej do trochę młodszych czytelników, a mianowicie „Podwodnym światem”, a teraz przyszła kolej na „Nieludzi”.

Główną bohaterką jest nastoletnia Lane. I muszę przyznać, że dziewczynę polubiłam od razu. Z jednej strony jest przerażona a z drugiej odważna. Nie waha się przed ruszeniem na pomoc ojcu, chociaż wie, że może zginąć. Mamy jeszcze współtowarzyszy Lane – Rafe'a i Eversona. Ciężko mi zdecydować, którego polubiłam bardziej, bo każdy z nich miał w sobie coś, co mnie do niego przekonywało. Bałam się, że pojawi się tutaj trójkąt miłosny i choć jest jakiś jego drobny fragment to za bardzo mi nie przeszkadzał (aż dziwne).

Autorka wykreowała naprawdę ciekawy świat. Jeszcze z takim pomysłem na wirus i plagę się nie spotkałam, i przez to powieść zapunktowała u mnie bardzo wysoko. W książce nie brakuje także zwrotów akcji, która zaczyna się praktycznie od pierwszych stron. Fabuła wciąga i nie można się od "Nieludzi" oderwać. I pomimo tego, że przez większość powieści obserwujemy bohaterów walczących o życie, czasami nie mogłam powstrzymać się od śmiechu, gdyż niektóre sytuacje aż się o to prosiły (zwłaszcza te Rafe'm). Kat Falls momentami zastanawia się także, co czyni nas człowiekiem? Nasze zachowanie? Nasz wygląd?

Książkę przeczytałam bardzo szybko. Autorka barwnie opisuje wszystko lekkim, zrozumiałym językiem.

Jestem pewna, że sięgnę po kontynuację, gdyż muszę się dowiedzieć co stanie się, z pewną postacią. Premiera drugiego tomu w USA dopiero w kwietniu przyszłego roku, niby jeszcze trochę, ale i tak nie musimy czekać tyle, ile czytelnicy w Ameryce.


Moja ocena: 5/6

Tytuł: Nieludzie
Tytuł oryginalny: Inhuman
Seria: Fetch #1
Autor: Kat Falls
Premiera: 22.04.2015r.
Ilość stron: 400
Wydawca: Wydawnictwo Uroboros
Cena: 39,99 zł

Nieludzie | Undaunted

Recenzja bierze udział w wyzwaniu: Czytam fantastykę.

5 komentarzy:

  1. Pierwszy raz o niej słyszę, a muszę przyznać, że zapowiada się świetna książka. Jako, że uwielbiam dystopię, to na pewno sięgnę po tę powieść. Pozdrawiam :)

    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę warto, zwłaszcza jeśli jesteś (tak jak ja) fanką dystopii :)

      Usuń
  2. Wczoraj skończyłam czytać książkę i cały czas martwię się co będzie z Rafem. Chciałabym żeby to jego wybrała Lane, ale do Eversona nic nie mam. Zainteresowała mnie również dziewczynka na początku, Jia, która jak potem się okazało do Macka, mówiła tato. Co z nią teraz będzie? Zapewne w drugiej części się to wyjaśni, albo jeszcze bardziej zagmatwa :D Czy wynajdą szczepionkę na 'tygrysa' Rafe'a, mam nadzieję że spotka się jeszcze z Lane i 'wyzdrowieje'
    Książka mi się bardzo spodobała i nie mogę doczekać się kolejnych części.......ile jeszcze czekania? Wiesz kiedy w Polsce będzie druga część?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja wczoraj skończyłam czytać Nieludzi i również bardzo nie mogę się doczekać kontynuacji. Polecam wejść na stronę wydawnictwa Uroboros, które wydało pierwszy tom, z tego co wyczytałam drugi tom ma być w trzecim kwartale tego roku, ale szczerze wątpię bo nie słyszałam żeby była w ogóle wydana choćby po angielsku. Mam jednak nadzieję, że niewiele się opóźni i doczekamy się dalszych losów *.* Ka osobiście kibicuję i uwielbiam Eversona, ale bardzo jestem ciekawa co autorka dalej wymyśli :)

      Usuń
  3. Niestety nie mam pojęcia, kiedy zostanie wydany drugi tom

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway