Strony

25 stycznia 2013

Carrie Jones - Pragnienie



Zara kolekcjonuje fobie tak, jak inne nastolatki kolekcjonują przyjaciół na Facebooku. Nic dziwnego, że do tej pory jej życie nie było usłane różami. Ojciec Zary zniknął dawno temu, ukochany ojczym właśnie umarł, a matka odpuściła sobie rodzicielskie obowiązki. Bohaterka musi zamieszkać z babcią w sennym, zimnym miasteczku w Maine - tam ponoć nie grozi jej żadne niebezpieczeństwo… tylko do czasu. W prowincjonalnym życiu Zary pojawia się tajemniczy mężczyzna, który wywołuje w dziewczynie paraliżujący strach. To król piksów - przerażających, bynajmniej nie mitologicznych istot wysysających z ludzi krew, a wraz z nią - i duszę.

„Zaro, ludzie od zawsze patrzą w ciemność. Boimy się tego, co możemy tam zobaczyć.”

Książka wpadła w moje ręce zupełnie przez przypadek, więc posiadając ją postanowiłam przeczytać. I nie żałuję.

Zara to siedemnastoletnia dziewczyna, która po śmierci ojczyma przeprowadza się do babci. Może na początku jest trochę przygnębiona pobytem w nowym miejscu, ale w szkole szybko zdobywa dwóch adoratorów oraz przyjaciół. Mężczyzna, który śledził dziewczynę w dawnym miejscu zamieszkania, odnajduje ją również i w Maine. Czego on chce? I jak zakończy się ta historia? Kiedy dziewczyna odkrywa prawdę nie wie co myśleć, jest w dosyć sporym szoku.

 „Wciąż nie wiem, jak ludzie mogą robić sobie nawzajem krzywdę. Jak mamy przetrwać, skoro to się dzieje?”

Zanim zaczęłam ją czytać, pogrzebałam w opiniach innych czytelników. Opinie są skrajne. Jedni uważają, że to nic nie warta książka, inni, że dobra, a kolejni, że rewelacja. Według mnie książkę czyta się lekko, szybko i przyjemnie. To jedna z niewielu historii bez wampirów. Pomimo dosyć wielu podobieństw do „Zmierzchu” mnie się podobała. Zimowy krajobraz nadaje uroku powieści, a wprowadzenie Piksów, o których pierwszy raz słyszę, było świetnym pomysłem. Mimo, że bohaterowie nie są wybitnymi jednostkami, dadzą się lubić. Babcia Betty jest genialna. Pokochałam ją.. Jej teksty są świetne, ona nie zachowuje się jak zwyczajna babcia. Język książki jest prosty. W tym autorka zbytnio się nie popisała.  


Moja ocena: 4/6

Tytuł: Pragnienie (org. Need)
Autor: Carrie Jones
Premiera: 10.11.2010r.
Ilość stron: 300
Wydawca: Bukowy Las
Cena: 29,90 zł

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway