Strony

18 listopada 2016

Estelle Maskame - Czy wspomniałam, że Cię kocham?



 
Rodzice Eden Munro rozwiedli się już kilka lat temu, i od tego czasu dziewczyna nie widziała swojego ojca. Teraz jedzie z Portland do Santa Monica w Kalifornii, by spędzić lato z nim i jego nową rodziną: żoną i jej trzema synami, z których każdy jest obdarzony silnym charakterem. Najstarszy z nich, Tyler Bruce, to zbuntowany nastolatek o wybuchowej naturze i wybujałym ego, kompletne przeciwieństwo przyrodniej siostry. On i jego paczka biorą Eden pod swoje skrzydła, pozwalając jej doświadczyć zupełnie nowych dla niej przeżyć – imprez, plażowania i… łamania zasad. Tyler pozostaje dla niej zagadką, a im bardziej stara się go rozgryźć, tym mniej o nim wie i tym bardziej czuje, że rodzi się między nimi coś więcej. A przecież nie powinna interesować się swoim przyrodnim bratem w ten sposób. To zakazane!

„Wybaczenie to nie jest coś, czego należy oczekiwać. Na to trzeba sobie zapracować.”

Estelle Maskame pierwsze rozdziały książki zaczęła wrzucać do sieci, mając zaledwie siedemnaście lat. I ten fakt sprawił, że trochę się wystraszyłam, gdyż bałam się, iż wszystko w niej będzie przesłodzone, a zwłaszcza romans. Jednak, na szczęście, srogo się myliłam i dostałam w swoje ręce niezwykłą opowieść.

Eden Munro to szesnastoletnia dziewczyna, którą na wakacje do Kalifornii zaprasza ojciec, z którym nie miała kontaktu od trzech lat. Dziewczyna od zawsze pragnęła zobaczyć południowy stan, jednak wie, iż spotkanie z nową rodziną ojca może nie być łatwe. Eden polubiłam szybko – nastolatka bardzo łatwo nawiązuje kontakty, nie jest lekkomyślna oraz potrafi wiedzieć, kiedy być nachalną, a kiedy przestać naciskać. Tyler to typowy mroczny chłopak, którego otacza aura tajemnicy. Pod warstwą, maską, ukrywa się naprawdę wrażliwy chłopak, który został skrzywdzony przez własną rodzinę. Autorce udało się wykreować wyraziste postacie, zarówno te pierwszo- jak i drugoplanowe.

Irytujące było w całej książce ciągłe odmieniane nazwy miasta Portland (Portlandu, Portlandzie). Nawet nie brzmiały one poprawnie. Jednak to jest wina wyłącznie tłumacza i osoby, która powinna skorygować te błędy. Wiem, że może dla niektórych może to nic nie znaczyło, lecz mnie doprowadzało do szału. Książka wciąga i to niesamowicie. Po prostu przepadłam. Nie mogłam się od niej oderwać, a robiło się coraz później i później. „Czy wspomniałam, że Cię kocham?” to książka o trudnej miłości, rodzinnych problemach i nowych przyjaźniach, a także o ciężkich wyborach. Nie mogę się doczekać kolejnego tomu.


Moja ocena: 5/6

Tytuł: Czy wspomniałam, że Cię kocham?
Tytuł oryginalny: Did I Mention I Love You
Seria: DIMILY #1
Autor: Estelle Maskame
Premiera: 21.10.2015r.
Ilość stron: 404
Wydawca: Wydawnictwo Feeria Young
Cena: 37,90 zł



Czy wspomniałam, że Cię kocham? | Czy wspomniałem, że Cię potrzebuję? | Czy wspomniałam, że za Tobą tęsknię?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway