Strony

16 kwietnia 2013

John Marsden - Gorączka



Na chwilę przestałam oddychać. Wiedziałam, że nie zdołam go powstrzymać. W pewnym sensie wcale tego nie chciałam. Naprawdę lubiłam Lee. Może nawet go kochałam. Nie byłam pewna. Czasami przypominało to miłość. Innym razem wolałam nie mieć z nim nic wspólnego. Targały mną skrajne emocje - od dzikiej namiętności po obrzydzenie.

Ale miałam wątpliwości nie tylko co do Lee. Niczego nie byłam pewna. Wszystko wywróciło się nam do góry nogami.

A uczucia, które próbowaliśmy zagłuszyć, wracają, coraz silniejsze. I okazuje się, że udawanie twardych i racjonalnych nie ma sensu. Bo gdy dopuścisz do głosu emocje, nieważne staje się to, po czyjej stronie ktoś stoi.

Ważne, co do niego czujesz.


„Pamiętam, że kiedyś Robyn powiedziała: „Mówienie o sobie może być przejawem egoizmu lub szlachetności.” Gdy zapytałam, co to znaczy, wyjaśniła: „Jeśli nigdy nie mówisz o sobie, o swoich problemach i tak dalej, jesteś egoistką, bo nie dajesz przyjaciołom szansy, by ci pomogli. A jeśli gadasz o sobie bez przerwy, jesteś samolubna i nudna".”

Inwazja trwa już około dziesięciu miesięcy. W poprzedniej części bohaterom misja wysadzenia lotniska nie powiodła się, lecz tym razem, dzięki zupełnemu przypadkowi dostają się do środka i niszczą je. Kevin cały czas boi się, najchętniej wróciłby do Nowej Zelandii. Lee nadal jest żądny zemsty i ukrywa coś przed przyjaciółmi. Ellie jest przemęczona, znajduje oparcie w Fi z którą może porozmawiać o wszystkim. Chce każdego chronić. Wszyscy wydają się być przybici ciągle trwającą walką. Mimo, iż nie mają dużo siły, nie chcą opuszczać swojej rodzinnej Australii.

"No bo jak można nienawidzić kogoś, kogo nawet się nie poznało? To chyba najgłupsze, co można zrobić."

„Jutro: Gorączka” to już piąta część cyklu. Autor wprowadza nowych bohaterów. Jest to zgraja dzieciaków, najstarsze ma może z trzynaście lat. W tej części cyklu pan Marsden ukazuje chęć walki o przetrwanie nawet u tak małych dzieci. Pomimo tego, że nie mają wielu lat muszą poradzić sobie w tak brutalnych czasach. Język książki cały czas jest lekki i przyjemny. Największy dreszczyk emocji można poczuć na początku, gdyż później akcja bardzo zwalnia. Dopiero na sam koniec znów dzieje się coś ciekawszego.


Moja ocena: 4+/6

Tytuł: Gorączka (org. Tomorrow #5: Burning For Revenge)
Seria: Jutro #5
Autor: John Marsden
Premiera: 21.03.2012r.
Ilość stron: 272
Wydawca: Wydawnictwo Znak
Cena: 31,90 zł
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway