Strony

13 lutego 2014

Cassandra Clare - Mechaniczny anioł

Magia jest niebezpieczna, ale miłość jeszcze bardziej. Kiedy szesnastoletnia Tessa Gray pokonuje ocean, żeby odnaleźć brata, celem jej podróży jest Anglia za czasów panowania królowej Wiktorii. W londyńskim Podziemnym Świecie, w którym po ulicach przemykają wampiry, czarownicy i inne nadnaturalne istoty, czeka na nią coś strasznego. Tylko Nocni Łowcy, wojownicy ratujący świat przed demonami, mogą jej pomóc…


"-Ludzie strzegą swoich tajemnic, Tesso, czasami nawet przed tymi, których kochają."

Mechaniczny anioł” to pierwszy tom kolejnej serii Cassandry Clare również osadzonej w świecie Nocnych Łowców. Tym razem jednak cofamy się do XIX wieku! Jako, że w Polsce nie ukazał się jeszcze ostatni tom „Darów Anioła” postanowiłam sięgnąć po tą trylogię. Ci co przeczytali „Dary Anioła” będą potrafili powiązać pewne sytuacje obecne również w „Mechanicznym aniele”. Jednym z nich są postacie, a mianowicie Magnus Bane czy Camille Belcourt, które pojawiły się w tamtej serii.

Kolejne podobieństwo można zauważyć w kreacjach głównych bohaterów. William Herondale jest arogancki, ciągnie go do bójek i skrywa jakąś dziwną tajemnicę (tak jak Jace). Jem to najlepszy przyjaciel Willa. To odpowiednik Aleca. Jest tak samo opiekuńczy i łagodny. Tessa jest jak Clary. Nagle zostaje wrzucona do zupełnie obcego świata, w którym musi zmierzyć się z różnymi potwornościami, ale nie poddaje się. Jest odważna. Jest jeszcze Jessamine, która została wyszkolona na Nocnego Łowcę, ale nie chce oddać się swojemu przeznaczeniu i ciągle wałczy z nim. Polubiłam ich wszystkich... no może z wyjątkiem Jessamine, która była okropna pod względem zachowania i w stosunku do innych ludzi.

Pierwsza część trylogii „Diabelskie maszyny” wciąga już od pierwszych stron, to prawie cały czas nieustanna akcja. Nie ma miejsca na nudę. Momentami autorka naprawdę zaskakuje czytelnika i wprawia go w osłupienie. Nie mogę doczekać się dalszego ciągu!

Moja ocena: 5+/6

Tytuł: Mechaniczny anioł
Tytuł oryginalny: Clockwork Angel
Seria: Diabelskie maszyny #1 (oryg. The Infernal Devices #1)
Autor: Cassandra Clare
Premiera: 20.10.2010r.
Ilość stron: 472
Wydawca: Wydawnictwo MAG
Cena: 39,00 zł

Recenzja bierze udział w wyzwaniu:


2 komentarze:

  1. Czytałam, ale własciwie nic specjalnego jak dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam o niej ale jakoś mnie do niej nie ciągnie :P

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway