Strony

15 lutego 2014

Serialowo: Jericho


JERICHO to dramatyczna opowieść o tym, co dzieje się gdy na horyzoncie nagle pojawia się grzyb nuklearny, wrzucając w wir chaosu mieszkańców małego, spokojnego miasteczka w Kansas. Kompletnie odizolowani zastanawiają się czy są jedynymi pozostałymi przy życiu Amerykanami. Strach przed nieznanym popycha Jerycho w społeczne, psychologiczne i fizyczne zamieszanie gdy cała komunikacja i zasilanie wysiada. Miasteczko doznaje rozłamu przez przerażenie, złość i zagubienie, które budzą najgorsze cechy w niektórych mieszkańcach.


Co byś zrobił gdyby na horyzoncie pojawił się grzyb po wybuchu nuklearnym? Co się stało ze światem, który znamy? Czy inni przeżyli? Kto za tym wszystkim stoi? Na to pytania muszą odpowiedzieć mieszkańcy malutkiego miasteczka Jericho położonego nieopodal Denver. Po apokalipsie jaka nadeszła ci ludzie tracą poczucie bezpieczeństwa, a górę nad racjonalnym zachowaniem biorą emocje.

Może zacznijmy od bohaterów. Zakochałam się w Jake'​u i Stanley'u, a trochę później polubiłam Mimi (chociaż na początku wydawała mi się trochę denerwująca, ale potem gadająca z kurami po prostu zbija z nóg). Niektóre postacie były trochę lepiej wykreowane, a zaś inne trochę mniej.

Serial ten jest jednym z pierwszych z tego gatunku. Pokazuje on przeróżne reakcje ludzi na tak szybko zmieniającą się sytuację. I co najważniejsze nie jest on „naciągany” jak to bywa z najnowszymi produkcjami. Wiele osób zarzuca „Jericho” wiele błędów – nie twierdzę, że ich nie ma, ale można je pominąć ze względu na porywającą fabułę. Producenci tworzą nutę tajemniczości i budują napięcie. Muszę napomknąć, że trochę znudziły mnie ze dwa odcinki (ale tylko tyle). W serialu mamy do czynienia z wieloma wątkami. Wątki miłosne czy zdrady są obecne wszędzie. Szkoda, że zakończono jego emisję, ale nie ma tego złego, bo postanowiono trzeci sezon wydać w postaci komiksów. Serial warty obejrzenia. Mnie wciągnął już od pierwszego odcinka. 

Moja ocena: 6-/6

Twórcy: Stephen Chbosky, Josh Schaer

Czas trwania jednego odcinka: ok. 43 min
Liczba sezonów: 2
Liczba odcinków ogółem: 29 (22 – sezon pierwszy i 7 sezon drugi)

Obsada:
Skeet Ulrich – Jake Green
Lennie James – Robert Hawkins
Ashley Scott – Emily Sullivan
Kenneth Mitchell – Eric Green
Brad Beyer - Stanley Richmond
April Parker-Jones – Darcy Hawkins
Alicia Coppola – Mimi Clark
Pamela Reed – Gail Green
Gerald McRaney - Johnston Green
Michael Gaston – Gray Anderson
Shoshannah Stern – Bonnie Johnson


Zwiastun:

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway