Strony

31 marca 2014

Filmowo: Niezgodna


W metropolii wzniesionej na ruinach Chicago idealne społeczeństwo budowane jest na zasadzie selekcji. Każdy nastolatek musi przejść test predyspozycji określający jego przynależność do jednej z pięciu grup. Jeśli nie posiadasz żadnej z pięciu kluczowych cech, będziesz żyć na marginesie. Jeśli zaś masz więcej niż jedną z nich, jesteś NIEZGODNYM i czeka cię całkowita eliminacja. Chyba że – tak jak Beatrice – uda ci się uciec i znaleźć drogę do podziemnego świata ludzi, którzy zdecydowali się rzucić wyzwanie bezdusznemu systemowi. Beatrice musi znaleźć w sobie dość odwagi, by zaryzykować wszystko w walce o to, co kocha najbardziej.

Do not try to define me.”

Aaaa! Nareszcie skończyło się czekanie! „Niezgodna” to film, który miałam na liście „muszę obejrzeć” i nareszcie dorwałam go, jeszcze przed premierą w Polsce. Muszę przyznać, że bałam się iż ta ekranizacja zostanie zniszczona i podchodziłam z rezerwą do niego, ale teraz, po seansie, muszę powiedzieć: oglądało mi się go z ogromną przyjemnością.

Film dosyć dobrze odwzorowywał książkę. Podobały mi się efekty specjalne, dzięki którym pokazano zniszczone miasto. Również dobrym pomysłem był sam początek, gdzie Tris opowiada historię i rolę poszczególnych frakcji, i dzięki temu ci co nie czytali książki wiedzą o co chodzi. Tak jak i w powieści szybszą akcję mamy możliwość obserwować dopiero pod sam koniec, a większa część poświęcona jest wprowadzeniu nas do świata Nieustraszonych oraz są to aluzje do zbliżającej się wojny.
Co do samych bohaterów. Niektórych wyobrażałam sobie zupełnie inaczej. Między innymi Tris czy samego Erika, ale na to nic nie poradzimy... Shailene Woodley dosyć dobrze odegrała buntowniczość i nieustępliwość głównej bohaterki, ale nadal czegoś mi brakowało. Bardzo się cieszę, że do roli Cztery wybrano Theo Jamesa, bo teraz nikogo innego w tej postaci po prostu nie mogę sobie wymarzyć. 
 
Myślę, że film ten osiągnie dosyć duże dochody. Mam również nadzieję, że druga część chociaż dorówna „Niezgodnej”. Teraz musimy tylko czekać do marca przyszłego roku. 

Moja ocena: 5/6

Tytuł oryginalny: Divergent

Premiera światowa: 18 marca 2014
Premiera w Polsce: 4 kwietnia 2014

Czas trwania: 2h 23min

Reżyser: Neil Burger
Scenariusz: Evan Daugherty, Vanessa Taylor

Obsada:
Shailene Woodley – Beatrice „Tris” Prior
Theo James – Cztery
Ashley Judd – Natalie Prior
Jai Courtney – Eric
Ray Stevenson – Marcus Eaton
Zoe Kravitz – Christina
Miles Teller – Peter
Tony Goldwyn – Andrew Prior
Kate Winslet – Jeanine Matthews
Ansel Elgort – Caleb Prior
Maggie Q – Tori

Na podstawie książki pod tym samym tytułem autorstwa Veronicy Roth



Zwiastun:


Ellie Goulding - Beating Heart 
 

2 komentarze:

  1. Koniecznie muszę się na niego wybrać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jak tylko będę miała chwilę na pewno obejrzę jeszcze raz ;D

      Usuń

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway