Strony

27 grudnia 2015

Filmowo: Boy 7



Sam odzyskuje przytomność w metrze, nie znając swej tożsamości ani przeszłości. Zawartość jego plecaka stanowi odpowiedź. (opis: filmweb.pl)

Byłam w szoku kiedy dowiedziałam się, że powieść „Boy 7” Mirjam Mous została zekranizowana i postanowiłam jak najszybciej ją obejrzeć.

Muszę stwierdzić, że powieść i jej ekranizacja nie mają ze sobą zbyt wiele wspólnego. Oprócz imion bohaterów reszta praktycznie jest inna. Jednak film na pewno oglądało się z dużą dozą ciekawości, właśnie ze względu na to, że tak różni się od swojego pierwowzoru i mamy szansę poznać zupełnie inną historię. Jeden drobny szczegół mi przeszkadzał, a mianowicie to, że 15-letniego chłopaka, gra trzydziestoletni aktor (a myślałam już, że to domena Amerykanów). Momentami naprawdę było to widać, że to już dojrzały mężczyzna, a nie nastolatek. Chociaż muszę przyznać, że aktorsko wypadł nawet, nawet. 

Film oglądało się dosyć ciężko, ze względu na fakt, gdyż językiem jaki posługują się bohaterowie jest holenderski, a nie udało mi się znaleźć wersji z napisami polskimi, więc wspomagałam się angielskimi. Jednak obraz potrafił mnie wciągnąć. Były fragmenty, że strasznie mi się dłużyło i praktycznie nic się nie działo, a czasami akcja przyspieszała i było tajemniczo. 

Film nie był zły, ale na pewno mógłby być lepszy. Jeśli czytaliście książkę i wam się spodobała to sięgnijcie po film i przekonajcie się sami. 


Reżyseria: Lourens Blok
Scenariusz: Marco van Geffen, Philip Delmaar
Gatunek: Thriller, Akcja
Producent: Holandia
Premiera: 19 lutego 2015 (świat)
Czas trwania: 1h 32min

Obsada:
Matthijs van de Sande Bakhuyzen – Sam
Ella-June Henrard – Lara
Tygo Gernandt – Zero
Yannick Jozefzoon – Louis
Joos Koning – Chłopak
Halina Reijn – Marit
Renee Soutendijk – Vermunt
Menno Van Beekum – De Geer
Hans Dagelet – Sassen

Na podstawie powieści Mirjam Mous „Boy 7”.



4 komentarze:

  1. Nie słyszałam o tym filmie, ale jak najbardziej zachęciłaś mnie do obejrzenia.. Byś może nawet zaraz go wyszukam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nieźle ;) Również przeżyłam szok, kiedy przed momentem przeczytałam, że powstał film na podstawie tej powieści ;P
    Nie miałam o tym pojęcia ;) Książka nie była zła, jednak filmu zapewne nie obejrzę.
    Pozdrawiam :)
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że nie ja jedyna przeżyłam szok :D A z tego co ostatnio przeczytałam jest jeszcze niemiecka wersja ekranizacji tej książki :D

      Usuń

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway