Strony

30 grudnia 2015

Melissa Marr - Królowa Lata

Zasada nr 3: Nie patrz na niewidzialne wróżki.
Zasada nr 2: Nie rozmawiaj z niewidzialnymi wróżkami.
Zasada nr 1: Nigdy nie przyciągaj ich uwagi.

Siedemnastoletnia Aislinn widzi wróżki od urodzenia. Te potężne i groźne istoty przechadzają się niewidoczne w świecie śmiertelników. Dziewczyna przestrzega zasad gwarantujących jej bezpieczeństwo, jednak nagle okazuje się, że to nie wystarczy. Musi zmierzyć się z podstępnym, ale niestety pociągającym Królem Lata… Stawką tej ryzykownej gry będzie całe jej życie. Intryga wróżek, miłość śmiertelników i starcie pradawnych zasad ze współczesnymi pragnieniami splatają się w tej zdumiewającej opowieści.

Już kiedyś spotkałam się z tą książką, ale chciałam sprawdzić czy tym razem będzie mi się także podobać i podzielić się z wami moimi przemyśleniami na jej temat.

Dużym plusem dla tej książki jest postać Aislinn. Dziewczyna skrywa swoje uczucia, potrafi postawić na swoim i być przy tym naprawdę uparta oraz nie ucieka przed rzeczami, których nie da się uniknąć. Polubiłam także Setha, czyli ukochanego Aislinn, chociaż jego zachowanie czasami odbiega od normalności, ponieważ kiedy ktoś ci mówi, że widzi stworzenia nie z tego świata, to nie przyjmuje się tego jakby to była najzwyklejsza rzecz (chociaż miłość wyprawia z człowiekiem różne rzeczy).

Autorka wykreowała naprawdę ciekawy świat i przedstawiając wróżki w sposób inny od naszych wyobrażeń, czyli jako mroczne stworzenia, dokuczające ludziom, wielkością i kształtem przypominające człowieka, a nie jako małe stworzonka, które spełniają ludzkie życzenia. Także ich zwyczaje, podział czy zasady były naprawdę interesujące. Momentami powieść szło przewidzieć a zwłaszcza jej zakończenie, chociaż pojawiają się także zaskakujące zwroty akcji. Pojawiała się także monotonia, gdy autorka zaczęła opisywać

Na końcu książki dostajemy też kilka dodatków, takich jak wywiad z Melissą Marr, listę piosenek czy lektur, które inspirowały autorkę do pisania.

Książka pisana lekkim językiem, przez co czytało mi się ją szybko i przyjemnie. Myślę, że sięgnę ponownie po dalsze tomy i te, które już miałam przyjemność czytać kilka lat temu, a także te, które dopiero pierwszy raz wpadną w moje ręce.

Moja ocena: 4/6

Tytuł: Królowa Lata
Tytuł oryginalny: Wicked Lovely
Seria: Królowa lata/Wicked Lovely #1
Autor: Melissa Marr
Premiera: 10.03.2010r.
Ilość stron: 376
Wydawca: Wydawnictwo Nasza Księgarnia
Cena: 29,90 zł

Królowa Lata | Król mroku | Krucha wieczność | Świetliste cienie | Mroczna łaska

Recenzja bierze udział w wyzwaniu: Czytam fantastykę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway