Strony

09 stycznia 2016

Kathy Reichs & Brendan Reichs - Skarb

Gdy Instytut Badawczy Loggerhead Island wpada w tarapaty finansowe, ojciec Tory Brennan zaczyna się rozglądać za nową pracą. Dla Tory i jej przyjaciół, dzieci pracowników naukowych, oznacza to konieczność opuszczenia wyspy i nieuchronne rozstanie. Przeszkodzić temu może tylko cud... lub legendarny skarb słynnej piratki Anne Bonny!

Po przeczytaniu pierwszego tomu miałam ochotę na kolejny a to za sprawą ciekawych wątków jakie udało mi się znaleźć w pierwszej części.

Ponownie spotykamy się z Tory, Benem, Sheltonem i Hi. Po odkryciu swoich wilczych mocy, próbują dowiedzieć się o nich czegoś więcej. Dzieciaki nie mają łatwo, ponieważ muszą ukrywać je przed innymi. Ponownie zżyłam się Tory i Benem. Tory to dziewczyna, która jest wierna swoim przekonaniom i nawet pod presją nie porzuca ich. Widać było gołym okiem, że Ben coś czuje do dziewczyny i mam nadzieję, że ten wątek zostanie dalej pociągnięty.

Książka zawiera podobny do poprzedniczki schemat: nastolatki w pościgu za czymś wpadają w kłopoty i zawsze jakimś cudem udaje się im z nich wyplątać. Lecz pomimo tego, autorom ponownie udało się mnie zaskoczyć. I to nawet niejednokrotnie. Ciekawą postacią jest sama piratka Anne Bonny (jest to osoba jak najbardziej realna, która żyła w XVIII wieku) i wątek jej skarbu – chociaż zadziwiające jest to, że nastolatkom udało się im go odnaleźć a dorosłym, którzy szukali go przez lata, misja ta zakończyła się niepowodzeniem..

Tak jak poprzedniczkę, „Skarb” czytało mi się szybko a to za sprawą lekkiego języka. Również dialogi nie są wymuszone ani sztuczne. Ze „Skarbem” nie można się nudzić, gdyż akcja pędzi jak szalona, a co stronę mamy do czynienia z różnymi niebezpieczeństwami i pułapkami. 

Moja ocena: 4/6

Tytuł: Skarb
Tytuł oryginalny: Seizure
Seria: Wirusy/Virals #2
Autor: Kathy Reichs & Brendan Reichs
Premiera: 29.10.2014r.
Ilość stron: 424
Wydawca: Wydawnictwo Dolnośląskie
Cena: 34,90 zł

Wirusy | Skarb | Kod | Exposure | Terminal

Recenzja bierze udział w wyzwaniu: Czytam fantastykę, Czytam Opasłe Tomiska.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway