Strony

22 kwietnia 2016

Guillermo del Toro & Chuck Hogan - Upadek



Wyszły z cienia. Wampiry. Agonia naszego świata jest początkiem ich rządów...
Epidemia wampiryzmu opanowała Nowy Jork. Pradawny klan wampirów rośnie w siłę. Wybucha wojna między krwiopijcami ze Starego i Nowego Świata o całkowitą kontrolę nad cywilizacją. Ludzkość uwięziona w potrzasku między walczącymi siłami staje się bezsilna i skazana na zagładę. W obliczu chaosu doktor Eph Goodweather wraz niewielką grupą przyjaciół staje do nierównej walki ze spragnionymi krwi potworami.

Pierwszy tom przeczytałam już dawno temu, a kontynuacji jakoś nie zamierzano wydać. Zmieniło się to dopiero po tym, jak na antenę FOX wszedł serial na podstawie książek Guillermo del Toro i Chucka Hogana. Ale narzekać nie będę, ważne że jest.

Wirus rozszalał się na dobre. Eph, Nora, Setrakian, Fet, Gus, a także Zach muszą przetrwać w świecie opanowanym przez nocne potwory. Nadal moim ulubionym bohaterem jest potężny Rosjanin Fet, który nie waha się przed unicestwieniem każdego wampira, który stanie mu na drodze. Polubiłam także naszego staruszka Abrahama – za jego wytrwałość w dążeniu do pokonania plagi. Pozostałe postacie nie zachwyciły mnie jakoś za bardzo, ale także nie znielubiłam ich.

Oprócz fragmentów dziejących się w czasach współczesnych, autorzy cofają nas także do czasów II wojny światowej i obozu zagłady w Treblince, jak i czasów po wojennych z życia profesora Setrakiana. Muszę powiedzieć, że „Upadek” był ciekawszy od „Wirusa”, gdyż więcej się w nim działo. Najbardziej jednak spodobała mi się sama końcówka. Mam nadzieję, że autorzy pociągną dobrze ten wątek. Książkę czytało się szybko i przyjemnie, chociaż czasami pojawiają się dosyć drastyczne fragmenty. Podobał mi się także wątek wampirów-łowców, którzy polują na własny gatunek (można go także zobaczyć w serialu). Szkoda, że pojawiał się tak rzadko. Teraz trzeba czekać na wydanie trzeciego tomu trylogii, aby zobaczyć co się wydarzy i czy plaga zostanie pokonana.



Moja ocena: 4+/6

Tytuł: Upadek
Tytuł oryginalny: The Fall
Seria: Wirus/The Strain Trilogy #2
Autor: Guillermo del Toro & Chuck Hogan
Premiera: 30.11.2015r.
Ilość stron: 414
Wydawca: Wydawnictwo Zysk i S-ka
Cena: 39,90 zł




Wirus | Upadek | The Night Eternal

Recenzja bierze udział w wyzwaniach: Czytam fantastykę, Czytam Opasłe Tomiska 2016.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway