Strony

07 września 2016

Antologia - Ktoś mnie pokocha. 12 wakacyjnych opowiadań



12 autorów powieści dla młodzieży, między innymi Veronica Roth i Cassandra Clare, sprawi, że poczujesz zapach lata i ciepło miłości.

Geek filmowy podkochuje się w koleżance z pracy. Do zrobienia pierwszego kroku popycha go… zombie.
Mark i Margaret utknęli w czasie. W kółko przeżywają ten sam dzień, 4 sierpnia.
Chłopak w śpiączce i jego najlepsza przyjaciółka mają szansę powrócić do przeszłości i na nowo przeżyć najlepsze wspólne chwile. Co się stanie, jeśli jedno z nich postanowi zmienić bieg wydarzeń?

Przejażdżki na motorze, skoki z klifu, seanse filmowe, szalone spiski animatorów w ośrodkach wczasowych, ogniska na campingu i zapach morza – w tych opowiadaniach jest wszystko, czego oczekujesz od wakacji życia.

Odważ się zrobić pierwszy krok do spełnienia marzeń. Kto wie, może miłość czeka na Ciebie tuż za rogiem?
Przecież wszyscy pragniemy tego samego: by ktoś nas pokochał.

„Miłość potrafi być dziwna i smutna. Trudno czasami zrozumieć, dlaczego w różnych momentach swojego życia pędzimy w stronę jednych ludzi, a uciekamy przed innymi. Dlaczego tak bardzo szukamy tego, za czym tęsknimy, a potem tak szybko umykamy, gdy to znajdziemy.” – Francesca Lia Block „Sick Pleasure”

Po wielu reklamach na stronach internetowych i świetnych opiniach postanowiłam sięgnąć po tę pozycję. Jednak niezmiernie się cieszę, że została ona tylko przeze mnie wypożyczona a nie kupiona. Już wyjaśniam dlaczego.

Bohaterowie to w głównej mierze nastolatkowie, którzy przeżywają swoje pierwsze miłości. Tylko w jednym opowiadaniu trafiłam na dorosłych. Jedni bohaterowie potrafią zachowywać się dojrzale jak na swój wiek, a niektórzy strasznie dziecinnie.

W „Ktoś mnie pokocha” znaleźć można szeroki wachlarz opowiadań – od fantastycznych po obyczajowe. Jednak są to w większości płytkie historie, często przesłodzone, przez co nie potrafiłam odnaleźć w nich nic ciekawego dla siebie. Jedyne opowiadanie na plus, które w jakimś stopniu mi się podobało, to opowiadanie pani Roth „Bezwładność”. Spodziewałam się czegoś lepszego, zwłaszcza po tych już dosyć znanych autorkach. „Ktoś mnie pokocha” na pewno spodoba się młodszym czytelniczkom, ja chyba już robię się za stara na takie opowiadania.



Moja ocena: 2+/6

Tytuł: Ktoś mnie pokocha. 12 wakacyjnych opowiadań
Tytuł oryginalny: Summer Days and Summer Nights
Seria: ---
Autor: Leigh Bardugo, Nina LaCour, Libba Bray, Francesca Lia Block, Stephanie Perkins, Tim Federle, Veronica Roth, Jon Skovron, Brandy Colbert, Cassandra Clare, Jennifer E. Smith, Lev Grossman
Premiera: 15.06.2016r.
Ilość stron: 488
Wydawca: Wydawnictwo Otwarte/Moondrive
Cena: 39,00 zł

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway