Strony

24 października 2012

Lynn Raven - Pocałunek Demona



Dawn po tragicznej śmierci rodziców wychowuje się u bogatego wujka. Ma wszystko oprócz miłości. Ta zaś zaczyna kiełkować w jej sercu od pierwszego spojrzenia, jakim obdarzył ją Julien. Młoda dziewczyna nigdy w życiu nie sądziłaby, że jej uczucie mogłoby być odwzajemnione. On jest nowym uczniem w liceum, niesamowicie pięknym ale i niestety nieosiągalnym. W Julienie tkwi mroczna tajemnica, która prowadzi Dawn do świata wampirów, a jej upragniony sen o miłości staje się....

Zaczynając czytać tą książkę zauważyłam pewne podobieństwa do „Zmierzchu”, ale im bardziej się w nią zagłębiałam, tym mniej mi to przeszkadzało.  Wydarzenia poznajemy z narracji pierwszoosobowej prowadzonej przez Dawn i trzecioosobowej – Juliena, dzięki niej można w pełni obserwować poczynania chłopaka, gdy nie znajduje się w pobliżu Dawn. „Pocałunek Demona” szybko wciąga w swój paranormalny świat. Autorka stworzyła fajną atmosferę i postacie.  Akcja jest dynamiczna, gdyż nie ma dużo opisów. Nie pozwala to przewidzieć niektórych momentów.  

Dawn po śmierci rodziców wychowuje wujek. Swój wolny czas spędza z przyjaciółmi. Kiedy spotyka Juliena nie wie, co o nim myśleć.  Powoli zakochuje się w nim, a to ją trochę przeraża, gdyż chłopak ma nieciekawą opinię podrywacza. Jest to silna dziewczyna, która wie, czego chce w życiu. Julien to nowy chłopak w szkole, a już zdążył sobie narobić w niej wrogów. Ma mnóstwo tajemnic. Pragnie chronić Dawn, gdyż się w niej zakochał. Na początku zachowuje się bardzo arogancko, ale później odkrywa swoją drugą stronę, gdy troszczy się o dziewczynę.

Po tą książkę sięgnęłam z ciekawości. Chciałam się dowiedzieć, dlaczego była tak reklamowana w Bravo. Cena jest bardzo wygórowana, czterdzieści złotych to dosyć sporo, nie każdy jest w stanie wydać tyle na książkę. No, ale na szczęści była promocja w Matrasie i zakupiłam ją po bardzo atrakcyjnej cenie – 9,90.
Świat Lamii i wampirów wykreowany przez autorkę jest mroczny, tajemniczy i niebezpieczny. Wciąga on bez reszty. Choć jest to już któraś z kolei książka o wampirach, bardzo mi się podobała. Nie jest przesłodzona miłością. Na szczęście mało w niej ochów, achów oraz innych różnych zachwytów nad Julienem i jego urodą i to jest ogromny plus. Z miłą chęcią sięgnę po kolejne tomy i inne książki tej autorki.  


Moja ocena: 4+/6

Tytuł: Pocałunek demona (org. Dawn & Julien #1: Der Kuss des Dämons)
Autor: Lynn Raven
Premiera: 9.03.2011r.
Ilość stron: 334
Wydawca: Oficyna Foka
Cena: 39,90 zł
 

1 komentarz:

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway